PNJA Sprawności zintegrowane
13-ASL1XPSZ
Słownictwo angielskie powiązane tematycznie: Praca, Zjawiska paranormalne, Zdrowie, Wiek, Podróżowanie, Opowieści, Ekologia, Emocje, Muzyka
- zagadnienia z gramatyki języka angielskiego
- czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim
- słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim
- ćwiczenia gramatyczno-leksykalne
- strategie kognitywne, strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości, strategie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi.
W cyklu 2021/SZ:
- Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Praca. Zjawiska paranormalne. Zdrowie. Wiek. Podróżowanie. - Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego: Aspekt czasowy. Okoliczniki. Czasowniki modalne. Strona bierna. Okresy warunkowe. - Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień tematycznych z podręcznika w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim (w laboratorium językowym) oraz formowanie własnych opinii na ich podstawie w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych. - Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru, odnajdywanie i poprawianie błędów.
|
W cyklu 2022/SZ:
- Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Praca. Zjawiska paranormalne. Zdrowie. Wiek. Podróżowanie. - Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego: Aspekt czasowy. Okoliczniki. Czasowniki modalne. Strona bierna. Okresy warunkowe. - Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień tematycznych z podręcznika w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych. - Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim (w laboratorium językowym) oraz formowanie własnych opinii na ich podstawie w celu głębszej integracji umiejętności produktywnych i receptywnych. - Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru, odnajdywanie i poprawianie błędów.
|
Cele kształcenia
C1 - Rozwijanie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez integrację receptywnych i produktywnych sprawności językowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności mówienia, rozumienia ze słuchu i czytania autentycznych tekstów dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej.
C2- Poszerzanie i utrwalanie słownictwa oraz struktur gramatycznych (od poziomu B1 do B2).
C3- Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii w języku angielskim poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych, a także konfrontowanie swoich przekonań z innymi wyrażonymi w autentycznych materiałach audiowizualnych.
C4- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa, wymowy, gramatyki.
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Biblioteka WPA
Kierunek studiów
Filologia angielska z pedagogiką
Liczba godzin przedmiotu
60
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
dyskusja, praca z tekstem, rozwiązywanie zadań, metoda warsztatowa, praca w grupach
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Godziny zajęć (wg. planu studiów ) z nauczycielem- 120h
przygotowanie do zajęć- 30 h
przygotowanie do egzaminu/zaliczenia -10h
inne przygotowanie (do kolokwium) 30 h
zadanie domowe- 10 h
Suma godzin - 200
Liczba punktów ECTS dla modułu zajęć/przedmiotu- 7
Poziom przedmiotu
I stopień
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
I rok
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
W cyklu 2021/SZ: Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 | Ogólnie: zaliczony na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego | W cyklu 2022/SZ: Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
C1- Rozwijanie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez integrację receptywnych i produktywnych sprawności językowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności mówienia, rozumienia ze słuchu i czytania autentycznych tekstów dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej.
C2- Poszerzanie i utrwalanie słownictwa oraz struktur gramatycznych (od poziomu B1 do B2).
C3- Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii w języku angielskim poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych, a także konfrontowanie swoich przekonań z innymi wyrażonymi w autentycznych materiałach audiowizualnych (laboratorium językowe).
C4- Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa, wymowy i gramatyki.
Efekty kształcenia
- Rozumie autentyczne teksty w języku angielskim zawierające słownictwo z wybranych działów wiedzy ogólnej na poziomie B1+ (po 2 semestrze) i B2 (po 4 semestrze).
- Wyraża własne opinie sprawnie formułując wypowiedzi na wskazane tematy przy zastosowaniu odpowiednich struktur leksykalno-gramatycznych, adekwatnych do sytuacji komunikacyjnej.
- Zna i stosuje strategie uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa, wymowy i gramatyki języka obcego.
Kryteria oceniania
Egzamin ustny, kolokwium pisemne, kolokwium ustne
Literatura
- Latham -Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J. 2015. English File. Advanced.
OUP
- Gairns, R. and Redmman, S. 2009. Oxford Word Skills. Advanced. OPU.
- Portrer, D. 2007. Check your vocabulary for academic English. Bloomsbury.
- McCarthy, M. O'Dell, F. 2015. English Vocabulary in Use. Upper-
Intermediate.
W cyklu 2021/SZ:
- Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J. 2015. English File. Advanced. OUP ‒ Gairns. R. and Redman S. 2009. Oxford Word Skills Advanced. OUP ‒ Porter D. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloosmbury ‒ McCarthy, M., O’Dell, F., 2015.English Vocabulary in Use. Upper-Intermediate. CUP
|
W cyklu 2022/SZ:
- Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J. 2015. English File. Advanced. OUP ‒ Gairns. R. and Redman S. 2009. Oxford Word Skills Advanced. OUP ‒ Porter D. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloosmbury ‒ McCarthy, M., O’Dell, F., 2015.English Vocabulary in Use. Upper-Intermediate. CUP
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: