Praktyka zawodowa w szkole ponadpodstawowej 12-TKn47
student
ma wiedzę o funkcjach i strukturze systemu edukacji, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych
ma wiedzę o środowiskach wychowawczych i katechetycznych, zna ich specyfikę i procesy w nich zachodzące
zna metodykę wykonywania zadań pedagogiczno katechetycznych
posiada wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach edukacyjnych i oświatowych
potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk pedagogiczno- katechetycznych
konfrontuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii i katechetyki z praktyką szkolną
ocenia przydatność metod, technik, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań pedagogiczno – katechetycznych z wykorzystaniem nowoczesnych strategii edukacyjnych
potrafi pracować w zespole, umie wyznaczać i przyjmować wspólne cele działań wychowawczych, edukacyjno - katechetycznych
Literatura
Przetacznik – Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, Warszawa 1998.
Włodarski Z., Człowiek jako wychowawca i nauczyciel, Warszawa 1992.
Paris S. G., Ayres L. R., Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem, Warszawa 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: