Omówienie praktyk – laboratorium psychologiczne 12-TKn38
student
Posiada wiedzę i umiejętności oraz jest gotów wykorzystywać zdobytą wiedzy psychologicznej w celu analizy zdarzeń pedagogicznych (w oparciu o sytuacje obserwowane na praktykach)
Jest gotów podejmować autorefleksję nad własnym rozwojem zawodowym, potrzebami i celami w procesie identyfikacji z rolą nauczyciela
Potrafi projektować i autoewaluować ścieżkę własnego rozwoju, zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego
Jest gotów do wrażliwego rozpoznawania etycznych aspektów pracy nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji komunikacyjnych
Literatura
Wilski, M. (2011). Osobowość i specyficzne problemy psychologiczne nauczycieli. W: Kowalik, S. Psy-chologia ucznia i nauczyciela. S. 334-371.
Brzezińska, A. I. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy (s. 35-50). Bydgoszcz: Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego UKW.
Brzezińska, A. I., Ziółkowska, B. (2013). Przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiaj szkoła? Studia Edukacyjne, nr 27, 2013, s. 29-42
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: