Podstawy dydaktyki 12-TKn33
student
zna i rozumie miejsce dydaktyki wśród innych nauk jej przedmiot i zadania oraz współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia
zna i rozumie znaczenie klasy szkolnej, jako środowiska edukacyjnego i lekcji jako jednostki dydaktycznej
potrafi scharakteryzować podstawowe elementy procesu nauczania-uczenia się oraz zasady kształcenia
zna podstawowe metody i środki dydaktyczne
rozumie mechanizmy uczenia się, potrafi zastosować wynikające z nich zasady kształcenia oraz zna mechanizmy i metody motywacji do uczenia się
zna zasady i procedury oceniania szkolnego uczenia się;
Literatura
Bąbel P., Wiśniak M.: 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć. Gdańsk 2015
Sterna D., Ocenianie kształtujące w praktyce, Warszawa 2014
Kupisiewicz Cz.: Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.
Mietzel G.: Psychologia kształcenia, Gdańsk 2002.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003.
Rasfeld M., Breidenbach S.: Budząca się szkoła, Słupsk 2015.
Strykowski W., Strykowska J., Pielachowski J.: Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Poznań 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: