Dydaktyka nauczania religii w szkole ponadpodstawowej 12-TKn25
student
zna i rozumie miejsce nauczania religii w systemie edukacji w przedszkolu i szkole podstawowej oraz w koncepcji katechezy Kościoła katolickiego w Polsce
zna obowiązująca „Podstawę programową katechezy Kościoła katolickiego w Polsce” pod kątem realizacji zadań edukacji religijnej w przedszkolu i w szkole podstawowej
zna i potrafi rozwijać w sobie cechy osobowości oraz kompetencje psychologiczno-dydaktyczne nauczyciela religii w przedszkolu i w szkole podstawowej
samodzielnie konstruuje konspekt i scenariusz lekcji religii, uwzględniając treści, cele i efekty kształcenia, oraz dostrzegając powiązania zaplanowanych celów lekcji z przyjętymi metodami i środkami dydaktycznymi
potrafi podejmować współpracę w zakresie edukacji religijnej z rodzicami lub opiekunami uczniów oraz środowiskiem pozaszkolnym (parafie, grupy religijne)
zna i interpretuje „Podstawę programową katechezy Kościoła katolickiego w Polsce” pod kątem celów i osiągnięć nauczania religii w szkole ponadpodstawowej
potrafi stosować źródła wiedzy teologicznej, w tym źródła i materiały wizualne na lekcjach religii w szkole ponadpodstawowej
zna i rozumie zasady diagnozy, kontroli i oceny osiągnięć ucznia w nauczaniu religii w szkole ponadpodstawowej, w tym ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne, powtarzanie i utrwalanie wiedzy i umiejętności
Literatura
Mathson P., Bóg, świat i my, Katecheza dla dzieci, gry i zabawy dydaktyczne, Poznań 2001.
Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.
Długosz A., Jak przygotować i oceniać katechezę, Częstochowa 1997.
Majewski M. (red.), Katechizacja różnymi metodami, Kraków 1994.
Niehl F. W., Thommes A., 212 metod do zastosowania na lekcjach religii, Kielce 2006
Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2004.
Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1995.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1995.
Stala J. (red.), Dydaktyka katechezy, cz. 1 i 2, Tarnów 2004.
Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.
Szpet J., Jackowiak. D., Lekcje religii szkołą wiary, Poznań 1996.
Szpet J, Przyszłość lekcji religii w polskiej szkole, Poznań 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: