Nowy Testament II 12-TKn18
Student
zna podstawowe kierunki biblijnej myśli teologicznej
potrafi wskazać na życiowe odniesienie przesłania biblijnego
zna kluczowe pojęcia Biblii i ich znaczenie w poszczególnych księgach
ma pogłębioną wiedzę o ewangelii jako gatunku literackim
zna główne zasady i metody interpretacji tekstów ewangelicznych
ma gruntowną znajomość problematyki kształtowania się ewangelii, procesu synoptycznego oraz kwestii synoptycznej
potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać informacje z wykorzystaniem źródeł biblijnych
potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać informacje z wykorzystaniem źródeł biblijnych
ma pogłębioną wiedzę z zakresu teologii ewangelii synoptycznych
potrafi popularyzować wiedzę biblijną i przekazywać ją, zwłaszcza przez posługę duszpasterską
ma pogłębioną wiedzę o etapach życia Apostoła Pawła i zna problematykę chronologii życia i pism
Literatura
Torbus S., „Listy św. Pawła w retorycznej kulturze antyku, Theologica Wratislaviensia t.1, 2006,
Chrostowski W. (red.), Mów, Panie, bo Słucha Sługa Twój (Warszawa: Vocatio, 1999)
Pindel R., Aby zrozumieć Pawła. Wprowadzenie i wdrożenie w lekturę Listów Pawłowych (Kraków: UNUM, 1999)
Seremet B., Dzieje Apostolskie i Listy Katolickie (Tarnów: Biblos, 2001)
Świderkówna A., Rozmowy o Biblii. Nowy Testament (Warszawa: PWN, 2000)
Langkammer H., Wprowadzenie do Ksiąg Nowego Testamentu (wyd. pow.; Wrocław: Wydaw. Księgarni Archidiecezjalnej, 1992)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: