Nauczanie i wychowanie religijne 12-T2-P08
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Efekty kształcenia
Po zakończonym kursie słuchacz:
- zna i rozumie: w pogłębionym stopniu główne osiągnięcia dyscyplin teologicznych z zakresu wybranej specjalizacji; w pogłębionym stopniu główne tendencje rozwojowe nauk teologicznych oraz powiązanie tych nauk z innymi dziedzinami wiedzy; w pogłębionym stopniu metody i teorie socjologiczno-teologicznych interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych; w pogłębionym stopniu metodologię badań naukowych wybranej dyscypliny teologicznej
- potrafi: wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł oraz poddawać je krytycznej analizie, ocenie i interpretacji; dobrać i zastosować właściwe narzędzia badawcze, zwłaszcza zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne; podejmować autonomiczne działania w zakresie planowania własnego rozwoju oraz inspirowania rozwoju innych; upowszechniać wyniki działalności naukowej, uczestniczyć w dyskursie naukowym oraz popularyzować wiedzę; wykonywać zadania o charakterze badawczym, analizować krytycznie wyniki badań naukowych w wybranej dyscyplinie teologicznej
- jest gotów do: inspirowania działań na rzecz dialogu wewnątrzkościelnego, ekumenicznego i międzyreligijnego; rozwijania dorobku zawodowego oraz rozwijania i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz podejmowania działań na rzecz przestrzegania tych zasad; wypełniania obowiązków społecznych i uczestniczenia w różnych formach działalności Kościoła lokalnego i powszechnego; uznawania znaczenia wiedzy z zakresu teologii i innych dyscyplin naukowych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Literatura
Literatura:
Chałupniak R., Wychowanie religijne w szkołach europejskich, w: Wybrane zagadnienia z katechetyki, red. J. Stala, Tarnów, s. 176-201
Dziekoński S., Wychowanie jako zadanie szkolnej lekcji religii katolickiej, „Studia Katechetyczne” 7(2010) s. 149-165
Osial W., Zarys historii nauczania i wychowania religijnego młodzieży, „Studia Katechetyczne” 11(2015) s.121-140
Szpet J., Wspomagania wielostronnego rozwoju ucznia, w: Wspomaganie zintegrowanego rozwoju ucznia, Katecheza t. 12, Poznań 2014, 7-15
Więcek K., Nauczanie religii katolickiej w polskiej szkole publicznej w kontekście prawa rodziców do wychowania religijnego dzieci – aspekty historyczne i wybrane aktualne problemy, Studia z Prawa Wyznaniowego 16(2013) s. 185-211
Warchałowski K., Prawo do wolności myśli, sumienia i wyznania w Europejskiej Konwencji Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, Lublin 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: