Konwersatorium z katechetyki i pedagogiki religijnej 12-T2-P03
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Efekty kształcenia
Po zakończonym kursie słuchacz:
- zna i rozumie: w pogłębionym stopniu główne osiągnięcia dyscyplin teologicznych z zakresu wybranej specjalizacji; w pogłębionym stopniu główne tendencje rozwojowe nauk teologicznych oraz powiązanie tych nauk z innymi dziedzinami wiedzy; w pogłębionym stopniu metody i teorie socjologiczno-teologicznych interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych; w pogłębionym stopniu metodologię badań naukowych wybranej dyscypliny teologicznej
- potrafi: wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł oraz poddawać je krytycznej analizie, ocenie i interpretacji; dobrać i zastosować właściwe narzędzia badawcze, zwłaszcza zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne; podejmować autonomiczne działania w zakresie planowania własnego rozwoju oraz inspirowania rozwoju innych; upowszechniać wyniki działalności naukowej, uczestniczyć w dyskursie naukowym oraz popularyzować wiedzę; wykonywać zadania o charakterze badawczym, analizować krytycznie wyniki badań naukowych w wybranej dyscyplinie teologicznej
- jest gotów do: inspirowania działań na rzecz dialogu wewnątrzkościelnego, ekumenicznego i międzyreligijnego; rozwijania dorobku zawodowego oraz rozwijania i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz podejmowania działań na rzecz przestrzegania tych zasad; wypełniania obowiązków społecznych i uczestniczenia w różnych formach działalności Kościoła lokalnego i powszechnego; uznawania znaczenia wiedzy z zakresu teologii i innych dyscyplin naukowych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Literatura
Literatura:
Sobór Watykański II, Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum educationis, Watykan 1965
Kongregacja ds. Duchowieństwa, Dyrektorium ogólne o katechizacji, Watykan 1997
Blachnicki F., Katechetyka fundamentalna, Lublin 1970
Koska W., Katechetyka, Poznań 1993
Majewski M., Fundamentalne problemy katechetyki, Lublin 1981
Łabendowicz S., Dydaktyka katechezy, Radom 2019
Stala J. (red.). Historia katechezy i katechetyka fundamentalna, Tarnów 2003
Szpet J., Vademecum katechety, Poznań 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: