Dialog motywujący (grupa zaawansowana) 12-MON-OG38
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Powtórzenie zagadnień z bloku podstawowego – czym jest Dialog Motywujący, Ducha DM, podstawowe umiejętności komunikacyjne w DM
Proces Angażowania w Dialogu Motywującym
Proces Ukierunkowywania w Dialogu Motywującym
Proces Wywoływania w Dialogu Motywującym
Proces Planowania w Dialogu Motywującym
Szczegółowe strategie reagowania, wydobywania i wzmacniania języka zmiany
Strategie reagowania na opór
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
w pogłębionym stopniu szczegółowe zagadnienia etyczne i psychologiczne
w pogłębionym stopniu szczegółową tematykę dotyczącą etycznych i psychologicznych zagadnień związanych z relacjami personalnymi i relacjami ze społeczeństwem
w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu społecznego funkcjonowania człowieka, szczegółowych zasad procesu komunikacyjnego oraz mechanizmów powstawania, eskalacji i rozwiązywania konfliktów oraz języka manipulacji
przedstawić modele komunikowania społecznego i zachować się asertywnie oraz uczyć innych tej formy zachowań
przyjmowania różnych ról w grupie, kreowania przestrzeni poszukiwania porozumienia dla stron konfliktu, aktywnej współpracy z mediatorami i specjalistami z innych dziedzin
wykazania się dużą kreatywnością w zakresie organizacji małych grup, wparcia małżeństw i rodzin, stron mediacji w pracy nad poszukiwaniem alternatywnych rozwiązań konfliktów
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura:
Podstawowa
Miller, W. R., Rollnick, S. (2014). Dialog Motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Uzupełniająca
Rosengren, D. B. (2013). Rozwijanie umiejętności w Dialogu Motywującym. Podręcznik praktyka z ćwiczeniami. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: