Laboratorium psychologiczne: ewaluacja praktyk w szkole ponadpodstawowej cz.2 12-LPs-2E-Z
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Refleksja na temat dotychczasowego kształcenia psychologiczno-pedagogicznego (wiedzy, umiejętności doświadczeń z praktyki) odniesienie do indywidualnych potrzeb i wartości jako studenta i przyszłego nauczyciela (osobiste odniesienie, uwewnętrznienie treści)
Rozpoznanie i analiza powiązań między treściami realizowanymi na różnych przedmiotach psych-ped, wspieranie tworzenie umysłowej mapy mamy całości - zintegrowanie treści,
Zasoby własne w pracy nauczyciela - projektowanie ścieżki własnego rozwoju, identyfikacja potrzeb i celów osobistych i zawodowych, metody i techniki samorozwojowe, kompetencje komunikacyjne
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
Posiada wiedzę i umiejętności oraz jest gotów wykorzystywać zdobytą wiedzy psychologicznej w celu analizy zdarzeń pedagogicznych (w oparciu o sytuacje obserwowane na praktykach)
Jest gotów podejmować autorefleksję nad własnym rozwojem zawodowym, potrzebami i celami w procesie identyfikacji z rolą nauczyciela
Potrafi projektować i autoewaluować ścieżkę własnego rozwoju, zaplanować działania na rzecz rozwoju zawodowego
Jest gotów do wrażliwego rozpoznawania etycznych aspektów pracy nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji komunikacyjnych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM
- bardzo dobry (5,0): 80% obecności i aktywność na zajęciach, bardzo dobre wykonanie zadanych zadań w sposób kreatywny i twórczy,
- dobry plus (4,5): 80% obecności na zajęciach i dobre wykonanie zadanych zadań w sposób twórczy,
- dobry (4,0): 80% obecności na zajęciach i wykonanie zadanych zadań,
- dostateczny plus (3,5): 80% obecności na zajęciach i niekompletne wykonanie zadanych zadań,
- dostateczny (3,0): 80% obecności na zajęciach i połowiczne wykonania zadanych zadań, brak któregoś z zadań,
- niedostateczny (2,0): nie usprawiedliwiona nieobecność na więcej niż 80% zajęciach, brak wykonania zadań
Literatura
Zalecana literatura (fragmenty wskazane podczas zajęć):
Wilski, M. (2011). Osobowość i specyficzne problemy psychologiczne nauczycieli . W: Kowalik, S. Psy-chologia ucznia i nauczyciela. S. 334-371.
Brzezińska, A. I. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy (s. 35-50). Bydgoszcz: Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego UKW.
Brzezińska, A. I., Ziółkowska, B. (2013). Przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiaj szkoła? Studia Edukacyjne, nr 27, 2013, s. 29-42
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: