Mediator jako przedsiębiorca 12-DS2st27m
Opis treści kształcenia
Psychologia coachingu, coaching, mentoring, uczenie się – definicja i znaczenie dla rozwoju człowieka
Teoria procesów uczenia się i jej znaczenie dla działań coachingowych
Rola coachingu w powstawaniu uczącej się organizacji i wspólnoty
Metody i narzędzia coachingowe
Nieustający rozwój i zasoby przydatne do nauki
Ćwiczenia praktyczne
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna i rozumie definicję coachingu, mentoringu i procesów społecznego uczenia się
Potrafi opisać i omówić główne nurty coachingu
Umie wskazać na metody wykorzystywane w sesjach coachingowych i zastosować je w praktyce
Potrafi wskazać na cechy i umiejętności coacha stanowiące jego zasoby w pracy z klientem
Potrafi omówić zasady etyczne w relacji coach-klient
Potrafi powiązać teorię uczenia się z coachingiem i mentoringiem
Potrafi skonstruować model sesji coachingowej
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
konstruuj sesję coachingową studenta pragnącego osiągnąć wysoką średnią w zbliżającej się sesji egzaminacyjnej
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Drake D. B. (2009). Evidence in action: A relational view of knowledge and mastery in coaching. International Journal of Evidence Coaching and Mentoring, 7(1), 1-12.
Smółka P. (2009). Coaching oparty na dowodach. W: P. Smółka (red.) Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
Smółka P. (2009). Psychologia coachingu. W: P. Smółka (red.) Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
Low H., Ireland s., Hussain Z., (2010) Psychologia coachingu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Stober D, Grant A. (2006). Evidence-Based Coaching Handbook: Putting Best Practices to Work for Your Clients. New Jersey: John Wiley & Sons. Inc..
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: