Seminarium dyplomowe 12-DS2st21-44war
Uwaga: Opis dotyczy całego czterosemestralnego przedmiotu.
Opis treści kształcenia
Podstawowe treści z obszaru badawczego pracy dyplomowej studenta
Zasady wstępnego rozeznania w literaturze tematyki i przedmiotu badań
Sposoby określenia problematyki głównych części pracy
Zasady formułowania tematu pracy oraz reguły konsultacji i dyskusji w grupie seminaryjnej
Reguły tematycznych poszukiwań bibliografii, tworzenia wypisów, analizy materiału źródłowego
Schemat wstępu pracy naukowej, zasady formułowania celu pracy, opisu metod badawczych, redagowania wstępu
Metody opracowania zebranego materiału do poszczególnych rozdziałów, wstępna redakcja.
Zasady prezentacji wyników pracy na poszczególnych etapach w grupie seminaryjnej, analiza pracy po redakcji kolejnych rozdziałów
Ostateczna redakcja pracy, korekta, zasady tworzenia zakończenia i sporządzania bibliografii
Efekty kształcenia
Uwaga: Opis dotyczy całego czterosemestralnego przedmiotu.
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna zasady metodyki badań naukowych w zakresie badawczym wybranego seminarium dyplomowego
Potrafi opracować etapy przygotowania i prowadzenia badań, zmierzających do napisania pracy dyplomowej
Krytycznie analizuje zebrany materiał, tworzy na podstawie tekstów źródłowych własne opracowania
Potrafi dyskutować nad zagadnieniami naukowymi, uzasadniać logicznie własne twierdzenia, wyprowadzać wnioski
Posiada umiejętność krytycznej oceny własnych opracowań, wprowadzania korekt oraz zdolność do rzetelnej oceny tekstów innych studentów
Zna i potrafi poprawnie stosować standardy edytorskie prac dyplomowych
Potrafi samodzielnie i w grupie planować i organizować inicjatywy naukowe, poszukiwać materiały do opracowania określonej problematyki badawczej
Kryteria oceniania
Uwaga: Opis dotyczy całego czterosemestralnego przedmiotu.
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Korzystając z multiwyszukiwarki przejrzyj bazy danych, oferowane na stronie http://lib.amu.edu.pl/ i sporządź bibliografię dla własnej pracy magisterskiej.
Efekt końcowy – powstanie pracy magisterskiej według wymogów stawianych na Wydziale Teologicznym.
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne określone dla modułu
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne określone dla modułu
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne określone dla modułu
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne określone dla modułu, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne określone dla modułu, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne określone dla modułu
Literatura
Uwaga: Opis dotyczy całego czterosemestralnego przedmiotu.
Zalecana literatura
Eco Umberto, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tłum. Grażyna Jurkowlaniec, Warszawa, Wydawnictwo WUW 2007.
January Weiner, Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2009.
Seweryniak Henryk, Katarzyna Sitkowska, Marek Rybak, Kultura. Media. Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock, Płocki Instytut Wydawniczy 2013.
Adam Wolański, Edycja tekstów. Porady praktyczne, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2008.
Jerzy Apanowicz, Metodologiczne uwarunkowani pracy naukowej, Warszawa, Centrum Doradztwa i Informacji Difin 2005.
Mariusz Bilski i.in. (red.), Mały teolog. Minipodręcznik dla początkujących autorów dzieł teologicznych, Katowice-Lublin 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: