Coaching chrześcijański w instytucjach i wspólnotach kościelnych 12-DS2st16
Opis treści kształcenia - konwersatorium
Zarys historyczny tematyki coachingu i jego zastosowania w instytucjach i wspólnotach chrześcijańskich
Definicje coachingu
Obszary zastosowań coachingu
Cele coachingu
Rola, zadania i kompetencje coacha.
Różnice pomiędzy coachem, mentorem, doradcą i terapeutą
Modele coachingu (np. GROW) i sposoby formułowania celu np. SMART i ich zastosowania w działaniach instytucji kościelnych
Struktura sesji coachingowych wspierających działanie instytucji kościelnych
Analiza funkcjonowania instytucji i wspólnot kościelnych
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Potrafi podać definicje, główne złożenia coachingu chrześcijańskiego
Wyjaśnić zakres oraz podstawy rozwoju coachingu
Wyjaśnić zależności i różnice pomiędzy coachingiem, mentoringiem, doradztwem i psychoterapią
Wskazać na kompetencje coacha potrzebne w pracy z instytucjami i indywidualnymi klientami
Omówić modele, techniki i narzędzia stosowane podczas sesji coachingowych
Wskazać na możliwości i ograniczenia wykorzystywane w coachingu
Zna działanie instytucji kościelnych
Skonstruować przykładowe sesje coachingowe
Przeprowadzić sesje coachingową dla wybranej instytucji kościelnej
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Skonstruuj sesje coachingową dla wybranej instytucji kościelnej
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Law H., Ireland S., Hussain Z., Psychologia coachingu, Warszawa 2010
Rogers J., Coaching, Sopot 2009.
Smółka P., Coaching oparty na dowodach, w: P. Smółka (red.) Coaching. Inspiracje
z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Gliwice 2009.
Smółka P. Psychologia coachingu, w: P. Smółka (red.) Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice 2009.
Thorspe S., Clifford J., Podręcznik coachingu, Poznań 2007.
Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: