Trening interpersonalny 12-DS2st03
Opis treści kształcenia
Integracja
Tworzenie zasad pracy w grupie
Samopoznanie
Dynamika i przebieg procesu grupowego
Blokady w komunikacji interpersonalnej
Skuteczne komunikowanie się: aktywne słuchanie, język Ja
Udzielanie informacji zwrotnych
Rozwiązywanie problemów i konfliktów
Role społeczne w grupie
Metody efektywnej współpracy w zespole
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia
student:
Ma pogłębioną wiedzę na temat społecznego funkcjonowania człowieka, zasad procesu komunikacyjnego oraz mechanizmów powstawania oraz rozwiązywania konfliktów i potrafi ją praktycznie wykorzystać
Ma pogłębioną i szczegółową wiedzę na temat społecznego funkcjonowania człowieka, wpływu sytuacji społecznych na przebieg procesów psychicznych i zachowania ludzi, zasad treningu interpersonalnego
Zna i rozumie modele komunikowania społecznego i zachować się asertywnie
Ma wiedzę dotyczącą etycznych i psychologicznych zagadnień związanych z relacjami personalnymi i w relacji ze społeczeństwem
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk zachodzących w małej grupie, a także prawidłowo rozpoznawać, nazywać i wyrażać uczucia i emocje
Potrafi współpracować z innymi członkami grupy
Przyjmuje różne role w grupie i tworzy przestrzeń do wspólnych działań
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
w semestrze zimowym
ćwiczenia: aktywny udział w budowaniu autentycznych relacjach interpersonalnych; udział w symulowanych sytuacjach grupowych
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego moduł
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
1. Krzysztof Jedliński (prac zbiorowa), Trening interpersonalny (wydanie II), W.A.B. Warszawa 2009. 978-83-7414-526-8
2. Rogers Carl R. - Terapia nastawiona na klienta: grupy spotkaniowe. Wrocław 1991. ISBN 83-900251-0-8
3. Gerard Egan, Kompetentne pomaganie. Zysk i S-ka Wydawnictwo. Poznań 2002. ISBN 83-7150-690-2
4. Sidney Rosen, Mój głos podąży za Tobą. Zysk i S-ka Wydawnictwo. Poznań 1997. ISBN 83-7150-216-8
5. Wojciech Eichelberger, Pomóż sobie. Daj światu odetchnąć. Wydawnictwo Drzewo. Warszawa 2014. ISBN 9788364488801
6. Janet G. Woititz, Alan Garner, Sztuka życia. Podręcznik dla „dorosłych dzieci”, Wydawnictwo Ravi. Łódź 1995. ISBN 83-85997-34-2
7. Shan Rees, Roderick S. Graham, Bądź sobą. Trening asertywności. Książka i Wiedza. Warszawa 1993. ISBN 83-05-12645-5
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: