Zarządzanie projektami 12-DDS64m
Opis treści kształcenia
definicja projektu (sekwencyjność, parametry – zakres, jakość, koszty, czas, zasoby), analiza SWOT
trójkąt zakresu projektu, klasyfikacja projektów
tradycyjne sposoby zarządzania projektem – TPM, CQMM< PQMM
zakres projektu (tworzenie statusu)
działania projektowe – struktura podziału pracy
prognoza i szacowanie czasu – 6 metod prognozowania
diagramy sieci projektu
alokacja zasobów, koszty a zarządzanie zmianą w projekcie
sesje planowania projektowego
zarządzanie zespołem – rekrutacja, budowa, pozyskiwanie, usprawnienia, motywowanie – podejście personalistyczne kluczem do sukcesu
techniki kreatywności i zarządzanie konfliktem w projekcie czyli dialog jako podstawa zarządzania projektowego
monitoring i kontroling – raporty, oceny wnioski, zamykanie projektu – od akceptacji przez raporty aż do świętowania
zarządzanie projektami metodami łańcucha krytycznego (harmonogram, przekształcanie, rozwiązywanie, buforowanie)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
potrafi odpowiednio zastosować wiedzę z zakresu podstaw zarządzania projektem (wykorzystując wiedzę z podstaw zarządzania i struktur prawnych)
trafnie dobiera odpowiedni styl w różnych kanałach i technikach komunikacyjnych potrzebnych do optymalnego zarządzania zespołem projektowym jako lider dialogu
potrafi zdefiniować wszystkie parametry projektu
umie szybko zastosować sześć kryteriów testowania kompletności struktury podziału pracy
potrafi odpowiednio oszacować czas, zasoby, wymagania i koszty projektowe
rozróżnia i przeprowadza podstawowe monitorowanie i kontroling procesów projektowych
umie rozwiązać konflikt zasobów i trwania m.in. za pomocą tzw. łańcucha krytycznego
odnosi się etycznie do członków zespołu projektowego
krzewi kulturę organizacyjną zgodnie z zasadami personalizmu podczas pracy projektowej
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
W jaki sposób minimalizować ryzyko konfliktu w pracy zespołu projektowego
Wskaż wszystkie parametry projektu i przeprowadź ich analizę SWOT
Kryteria oceniania
ćwiczenia: przygotowanie i zaangażowanie podczas ćwiczeń oraz wiedza sprawdzona na egzaminie pisemnym (m.in. w formie rozpoznania, rozwiązania i modelowania problemu projektowego)
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
T. Buczkowska, Zarządzanie projektami, Warszawa 2012;
M. Kopczewski, Alfabet zarządzania projektami, Gliwice 2009;
R. Newton, Poradnik menedżera projektu, Warszawa 2011;
E. Soństa –Drączkowska, Zarządzanie wieloma projektami, Warszawa 2012;
M. Trocki, Nowoczesne zarządzanie projektami, Warszawa;
Zajączkowska, Koordynator projektu – instruktaż skutecznego zarządzania projektami unijnymi, Gdańsk 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: