Fundusze i programy Unii Europejskiej (przygotowanie wniosku, zarządzanie projektem 12-DDS63m
Opis treści kształcenia
Fundusze unijne w perspektywie finansowej 2014-2020:
a) programy operacyjne,
b) zasady wdrażania funduszy unijnych - kwalifikowalność kosztów,
Efektywne wskazywanie źródeł finansowania zależnie od typu projektu
Zasady sporządzania wniosku o dofinansowanie dla projektów
Opracowanie części merytorycznej studium wykonalności /biznes planu
Zobowiązania po stronie Wnioskodawcy wynikające z zapisów umowy o dofinansowanie
Efektywne zarządzanie projektem
Zasady sporządzania wniosków o płatność
Dokumentowanie wydatków poniesionych w trakcie realizacji projektu
Kontrola projektu oraz najczęściej popełniane błędy
Trwałość Projektu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada wiedzę na temat struktur funkcjonowania funduszy UE w kraju
zna pojęcia z zakresu unijnej polityki spójności oraz dotyczące jej wdrażania na poziomie krajowym
potrafi identyfikować potrzeby i cele w kontekście finansowania UE
potrafi wskazać źródła finansowania projektów ze środków UE
zna zasady przygotowania poprawnego wniosku aplikacyjnego
zna zasady efektywnego zarządzania projektem
zna zasady kwalifikowalności i rozliczania kosztów
posiada kompleksowa wiedzę na temat struktury projektu
potrafi opracować harmonogram rzeczowo-finansowy projektu
zna zasady opracowania i strukturę studium wykonalności/biznes planu
potrafi przygotować wnioski o płatność, sprawozdania, raporty
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
1.Proszę wskazać możliwe źródła dofinasowania cyklu zajęć dla osób zajmujących się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie (co najmniej 2)
2. Proszę wskazać możliwe źródła dofinansowania remontu zabytkowego budynku będącego w posiadaniu fundacji X (minimum 3).
3. Proszę nakreślić funkcję i zasady utrzymania trwałości projektu.
Kryteria oceniania
wykłady: test
ćwiczenia: przygotowanie się do zajęć oraz zaangażowanie podczas nich; pisemna praca semestralna - opracowanie projektu w zakresie zgodnym z otrzymanymi zaleceniami,
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Dokumenty programowe oraz wytyczne znajdujące się na stronie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (www.mrr.gov.pl) oraz instytucji odpowiedzialnych za realizację priorytetów dotyczące okresu programowania 2014-2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: