Wizerunek trenera, doradcy, mediatora 12-DDS47m
Opis treści kształcenia
Wykłady:
Pojęcie, tematyka i problematyka zarządzania zasobami ludzkimi
Pojęcie, cele i zakres zarządzania zasobami ludzkimi
Rola trenera, mediatora w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi
Funkcje trenera, doradcy, mediatora w tworzeniu kultury organizacyjnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Ciągłość i zmiana funkcji personalnej w organizacjach prywatnych i publicznych
Planowanie obsad personalnych
Pozyskiwanie pracowników – dobór pracowników i jego elementy – rola trenera, doradcy, mediatora
Wewnętrzne formy komunikacji interpersonalnej (przywództwo, motywowanie, delegowanie, komunikowanie) - – rola trenera, doradcy, mediatora
Ćwiczenia:
Analiza przyczyn wzrostu znaczenia funkcji personalnej
Zarządzanie kadrami, zarządzanie zasobami ludzkimi definicje i determinanty
Analiza procesu kadrowego
Strategiczne modele polityki personalnej
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
rozumie naturę zasobów ludzkich, podstawowych zagadnień społecznych duchowego
objaśnia i charakteryzuje proces zarządzania zasobami ludzkimi
stosuje zasady dotyczące rozeznawania potencjału ludzkiego
rozróżnia rodzaje aktywności osobowej i możliwości ich wykorzystania
ocenia i weryfikuje pod kątem przydatności do funkcjonowania w grupie poszczególne osoby
jest zdeterminowany do pogłębiania osobistej wiedzy i życia duchowego
jest przygotowany do towarzyszenia duchowego osobom zaangażowanym w proces samorealizacji
opisuje i analizuje na podstawie tekstów źródłowych potencjał osobowy poszczególnych podmiotów
jest wrażliwy na inne osoby i odnosi się do nich z szacunkiem
postępuje etycznie w relacjach z innymi uznając ich autonomię
jest otwarty na prowadzenie wspólnie z innymi poszukiwań sposobów najbardziej sprzyjających rozwojowi życia społecznego
Kryteria oceniania
od 2022/2023
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
do 2021/2022
Kryteria oceniania
wykłady: pisemna praca domowa
ćwiczenia: przygotowanie się do zajęć oraz zaangażowanie podczas nich
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Zalecana literatura
J. Arcimowicz, Urzędnicy w służbie demokratycznego państwa Salus rei publice suprema lex, WUW, Warszawa 2010
M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005
M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Wyd. Wolters Kluwer business, Kraków 2009
M. Dale, Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników, ABC Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002
A. Gąsiorowska, S. Minta (red.), Aktualne problemy zarządzania jakością i personelem, SAWZG, Wrocław, 2010
R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. PWN, Warszawa 2004
B. Guy Peters, Administracja publiczna w systemie politycznym, Scholar, Warszawa 1999
R. Half, Jak znaleźć zatrudnienie i zatrzymać najlepszych pracowników, WNT, Warszawa 1995
Z. Janowska, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2002
H. Krol, A. Ludwiczyński (red.),Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa 2006
H. Krol, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - materiały do ćwiczeń, PWE, Warszawa 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: