Sztuka argumentacji 12-DDS46m
Opis treści kształcenia
Wykłady:
Metody wnioskowania
Różnica między argumentacją konkluzywną i niekonkluzywną
Sposoby oceny argumentów
Błędy w argumentacji
Elementy logiki epistemicznej
Elementy teorii przekonań i uznawanie zdań
Ćwiczenia
Nauka wnioskowania
Uczenie się odróżniania między argumentacją konkluzywną i niekonkluzywną
Zapoznanie się ze sposobami oceny argumentów
Uczenie się znajdowania błędów w argumentacji
Uczenie się rozpoznawania przekonań i sposobów uznawania zdań
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada umiejętność odróżniania wypowiedzi/komunikatu argumentacyjnego od innych wypowiedzi/komunikatów
posiada umiejętność budowania poprawnych argumentów konkluzywnych
posiada umiejętność odróżniania argumentacji błędnych od poprawnych
Kryteria oceniania
od 2020/2021
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
do 2019/2020
Przykładowe pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Proszę podać warunki sformułowanie poprawnego argumentu
Najczęściej występujące błędy w formułowaniu argumentów
Kryteria oceniania
wykłady: test pisemny
ćwiczenia: pisemne kolokwium
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Krzysztof Szymanek, Warszawa 2008.
Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów, Krzysztof Szymanek, Krzysztof A. Wieczorek, Andrzej S. Wójcik, Warszawa 2003.
Kultura logiczna w przykładach, Teresa Hołówka, Warszawa 2006.
Przybornik filozofa. Kompendium metod i pojęć filozoficznych, J. Baggini, P. S. Fosl, tłum. D. Chabrajska, PAX 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: