Autoprezentacja w zawodzie doradcy i mediatora 12-DDS-MOG15
Opis treści kształcenia
Wprowadzenie do przedmiotu autoprezentacja w zawodzie doradcy i mediatora
Podstawowe zasady ubioru
Zasady komunikacji werbalnej
Zasady komunikacji niewerbalnej
Zasady wystąpień publicznych
Zasady korespondencji urzędowej
Zasady budowania relacji partnerskich
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna terminologię i pojęcia określające autoprezentację w zawodzie doradcy i mediatora
Zna i potrafi zastosować w praktyce podstawowe zasady ubioru
Zna i potrafi zastosować w praktyce zasady komunikacji werbalnej
Zna i potrafi zastosować w praktyce zasady komunikacji niewerbalnej
Zna i potrafi zastosować w praktyce zasady wystąpień publicznych
Zna i potrafi zastosować w praktyce zasady korespondencji urzędowej
Zna i potrafi zastosować w praktyce zasady budowania relacji partnerskich
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Jak należy kreować profesjonalny wizerunek doradcy i mediatora.
Kryteria oceniania
Zaliczenie konwersatorium (na ocenę) odbywa się na podstawie:
a) aktywnej obecności (udziału w ćwiczeniach),
b) projektu.
Ocenę końcową dla całego przedmiotu ustala koordynator przedmiotu według algorytmu: 1/2 oceny za aktywną obecność + 1/2 oceny za projekt (zaokrąglanie wyniku do pełnej oceny według zasady: 3,00-3,24 = dst; 3,25-3,74 = dst plus; 3,75-4,24 = db; 4,25-4,74 = db plus; 4,75-5,00 = bdb)
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
- D. Block, The Complete Book of Business Etiquette, Piatkus, London 1991.
- D. Carnegie, Communicating Your Way to Success, JMW Group, Incorporated, 2010.
- D. Carnegie, How to Win Friends and Influence to People, Cornerstone Publishing 2005.
- D. Carnegie, Living An Enriched Life, JMW Group, Incorporated, 2010.
- E. Fałkowska-Rękawek, Sztuka autoprezentacji i wizażu, WSiP, Warszawa 2010.
- L.L. Kazimierski, Sztuka wystąpień publicznych, Edgard, Warszawa 2013.
- M. Maj-Ostytek, Komunikacja niewerbalna. Autoprezentacja, relacje, mowa ciała, Edgard, Warszawa 2014.
- M. Marcjanik, Mówimy uprzejmie. Poradnik językowego savoir-vivre’u, PWN, Warszawa 2009.
- T. Orłowski, Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i Etykieta, Warszawa 2010³.
- A. i J. Rzędowscy, Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Helion, Gliwice 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: