Technologia informacyjna 12-B301Z
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Wprowadzenie w pojęcia technologii informacyjnej, zasady BHP przy korzystaniu z komputerów, korzyści i zagrożenia wynikające z rozwoju technologii informacyjnej
Elementy prawa autorskiego w odniesieniu do technologii informacyjnej.
Podstawowa konfiguracja i zabezpieczanie systemu operacyjnego.
Edytor tekstu – edycja i formatowanie prac naukowych
Edytor tekstu - wstawianie i formatowanie tabel, wykresów i obiektów graficznych
Edytor tekstu - wykorzystywanie stylów, przygotowywanie spisów treści
Edytor tekstu - korzystanie z korespondencji seryjnej
Arkusz kalkulacyjny – wprowadzanie, prezentowanie i formatowanie danych, tworzenie wykresów
Arkusz kalkulacyjny - podstawowe funkcje i operacje, przygotowywanie wydruków i formatowanie arkuszy
Podstawy przetwarzania grafiki (typy, podstawowe cechy, parametry i podstawowa edycja)
Podstawy przetwarzania dźwięku (typy, podstawowe cechy, parametry i podstawowa edycja)
Podstawy przetwarzania animacji i filmów (typy, podstawowe cechy, parametry, podstawowa edycja)
Przygotowanie własnej prezentacji multimedialnej – zagadnienia wprowadzające
Przygotowanie własnej prezentacji multimedialnej - użycie dźwięku, filmu i animacji
Wykorzystywanie zasobów Internetu
Wykorzystanie technologii informacyjnej do komunikacji i transmisji danych
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
rozumie i stosuje zasady bezpiecznej pracy, zasady działania komputera oraz konfiguracji systemu operacyjnego
rozumie korzyści i zagrożenia wynikające z rozwoju technologii informacyjnej
rozumie i wykazuje postawę zgodną z prawnymi aspektami korzystania z technologii informacyjnej
stosuje zasady prawidłowej edycji tekstu w sposób zaawansowany
stosuje zasady prawidłowego tworzenia arkuszy kalkulacyjnych
stosuje zasady prawidłowej edycji grafiki, dźwięku, animacji, filmu oraz tworzenia prezentacji multimedialnych
stosuje wiedzę z technologii informacyjnej do pogłębienia wiedzy z innych dziedzin
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Katherine Murray, “Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście”, Helion, Gliwice 2011
Jaronicki Adam, „ABC MS Office 2007 PL”, Helion, Gliwice 2008
Jaronicki Adam, „ABC OpenOffice.ux.pl”, Helion, Gliwice 2007
Sikorski Witold, „Podstawy technik informatycznych”, PWN, Warszawa 2006.
Wojciechowski Adam, „Usługi w sieciach informatycznych”, PWN, Warszawa 2006
Maria Sokół, Sergiusz Flanczewski, Roland Zimek, „MS Office XP/2003 PL w biurze i sekretariacie”, Helion, Gliwice 2006
Włodzimierz Gajda, „GIMP. Ćwiczenia praktyczne”, Helion, Gliwice 2011
Dodatkowe materiały dostępne w Internecie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: