Praktyka zawodowa pedagogiczna w przedszkolu i w szkole podstawowej 12-B100Z-22
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem
Treści programowe dla zajęć / przedmiotu
Podstawy wiedzy na temat organizacyjnego i prawnego funkcjonowania szkoły i obowiązków nauczycieli
Uporządkowana podstawowa wiedza teologiczna zorientowana na zastosowania praktyczne w nauczaniu religii w przedszkolu i w szkole podstawowej
Uporządkowana wiedza szczegółowa z zakresu dydaktyki nauczania religii w przedszkolu i w szkole podstawowej
Wieloaspektowa obserwacja pedagogiczna, zwłaszcza dynamiki grup, komunikacji interpersonalnej, czynności opiekuńczo – wychowawczych podejmowanych przez opiekuna praktyk
Działania opiekuńczo-wychowawcze i dydaktyczne szkoły i nauczyciela religii
Zadania i rola opiekuna-wychowawcy
Analiza i interpretacja zdarzeń związanych z procesami komunikacji interpersonalnej i społecznej w grupach wychowawczych
Efekty kształcenia
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
Ma wiedzę o funkcjach i strukturze systemu edukacji, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych
Potrafi posługiwać się uporządkowaną podstawową wiedzą teologiczna stosując ją do planowania i realizacji nauczania religii w przedszkolu i szkole podstawowej
Potrafi stosować w praktyce edukacyjnej uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu dydaktyki nauczania religii w przedszkolu i w szkole podstawowej
Zna metodykę wykonywania zadań pedagogiczno-katechetycznych
Potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk pedagogiczno-religijnych przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich
Potrafi współdziałać z osobami odpowiedzialnymi za praktyki pedagogiczne w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych
Kryteria oceniania
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
Literatura
Przemiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów razem
Zalecana literatura
Przetacznik – Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, Warszawa 1998.
Włodarski Z., Człowiek jako wychowawca i nauczyciel, Warszawa 1992.
Paris S. G., Ayres L. R., Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem, Warszawa 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: