Kościoły i wspólnoty chrześcijańskie 12-B091Z
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Wykłady
Wprowadzenie w Kościoły i Wspólnoty chrześcijańskie
Warunki poszanowania odrębności religijno-wyznaniowej
Rozeznanie kościelnego charakteru wspólnot nierzymskokatolickich
Wspólnoty chrześcijańskie a idea Kościołów siostrzanych
Kościoły i Wspólnoty chrześcijańskie tradycji wschodniej
Kościoły i Wspólnoty chrześcijańskie tradycji zachodniej
Ćwiczenia
Wybór i analiza tekstów źródłowych oraz dyskusja podczas zajęć
Aktywność, konstruktywna wymiana opinii o dialogu w grupach i prawidłowe wnioskowanie
Prawidłowe określanie zasad relacji dwustronnych
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
rozumie wartość chrześcijańskiej wielości podmiotowo-duchowej i sens jej wzajemnego dopełniania
objaśnia i interpretuje zasady współzależności życia chrześcijańskiego w poszczególnych wspólnotach
stosuje reguły prawidłowego uobecniania własnej tożsamości religijno-duchowej
rozwija zainteresowanie odmiennością chrześcijańską i pogłębia związek ze swoją wspólnotą wiary
posiada gotowość współdziałania z innymi wspólnotami chrześcijańskimi na różnych płaszczyznach życia społeczno-religijnego
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach uczenia się tego modułu
Literatura
Zalecana literatura:
Bułgakow S., Prawosławie, Białystok 2004.
Kościół i usprawiedliwienie. Rozumienie Kościoła w świetle nauki o usprawiedliwieniu. Raport trzeciej fazy Międzynarodowego Dialogu Luterańsko-Rzymskokatolickiego (1993), w: Bliżej wspólnoty. Katolicy i luteranie w dialogu. 1965-2000, red. K. Karski, S. C. Napiórkowski, Lublin 2003, s. 361-481.
Moskałyk J., Dialog Kościoła, Poznań 2011.
Na drogach jedności, red. J. Koza, P. Jaskóła, Lublin 1988.
Porównanie wyznań: rzymskokatolickiego., prawosławnego, ewangelicko-augsburskiego, ewangelicko-reformowanego Warszawa 1988.
Ratzinger J., Wiara-prawda-tolerancja. Chrześcijaństwo a religie świata, tłum. R. Zajączkowski, Kielce 2004.
Vercruysse J.E., Wprowadzenie do teologii ekumenicznej, tłum. M. Stebart, Kraków 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: