Zajęcia z tutorem 12-B075Z
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Podstawowe informacje o przygotowaniu opisów bibliograficznych pozycji książkowych, co to jest ISBN.
Zasady sporządzania przypisów ze źródeł internetowych i nośników elektronicznych.
Opis bibliograficzny artykułów z czasopism
Główne cechy stylu narracyjnego.
Zasady opisu cytowań z encyklopedii słowników, leksykonów i monografii zbiorowych.
Przypisy z Pisma świętego i dokumentów Kościoła w artykułach teologicznych.
Zasady hierarchizacji źródeł pisanych i internetowych jako przygotowanie materiału do samodzielnej pracy.
Zasady rozpoznawania czasopism popularno-naukowych, naukowych. Klasyfikacja czasopism naukowych.
Zasady tworzenie i oceny wypowiedzi ustnej lub pisemnej.
Zasady przygotowania efektywnej dyskusji.
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
Opanowuje narzędzia do późniejszej samodzielnej pracy intelektualnej w zakresie teologii i filozofii
Definiuje przedmiot, treści, cel i metodę poszczególnych dziedzin teologicznych
Potrafi podać cechy wyróżniająca literaturę popularną, popularno-naukową, naukową. Hierarchizuje źródła.
Efektywnie wykorzystuje katalogi biblioteczne, bazy danych i Internet.
Potrafi prawidłowo sporządzić opisy bibliograficzne i bibliografię załącznikową.
Współpracuje w grupie zadaniowej nad różnorodnymi zadaniami problemowymi
Przedstawia efekty własnych działań intelektualnych w różnych formach prezentacyjnych stylem narracyjnym (sprawozdanie, konspekt, streszczenie, próba pisania recenzji, „okienko informacyjne”, fiszki, wypracowanie, itp)
Potrafi zinterpretować celowo własne zainteresowania teologiczne i filozoficzne
Organizuje własną działalność naukową poprzez realizacje projektu celowego
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
‒ bardzo dobry (bdb; 5,0) – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dobry plus (+db; 4,5) – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dobry (db; 4,0) – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dostateczny plus (+dst; 3,5) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się
‒ dostateczny (dst; 3,0) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się
‒ niedostateczny (ndst; 2,0) – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
Literatura
Zalecana literatura:
Wstęp do teologii. Materiały do ćwiczeń, red. Elżbieta Kotkowska, Poznań, WT UAM 2007.
Zdzisław Józef Kijas, Wprowadzenie do myślenia teologicznego, Kraków 2005.
Ghislain Lafont, Spacer po teologii, tłum. Katarzyna Dybeł, Kraków 2008.
Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Podręcznik dla humanistów, Warszawa 2007.
Uzupełniająca:
Instrukcja o powołaniu teologa w Kościele, Donum veritatis, AAS 82 (1990) 1550-1570, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/kongregacje/kdwiary/zbior/t_2_25.html
Poznanie teologiczne. Teologia fundamentalna, t. 5, red. Tadeusz Dzidek, Łukasz Kamykowski, Andrzej Napiórkowski, Kraków 2006.
Stanisław Celestyn Napiórkowski, Jak uprawiać teologię?, Wrocław 1991.
Jared Wicks, Wprowadzenie do metody teologicznej, tłum. Jan Ożóg, Kraków 1995.
Jerzy Buxakowski, Zarys historii teologii prawd wiary, Pelplin 1994.
Józef Majka, Metodologia nauk teologicznych, Wrocław 1981.
Joseph Ratzinger, Prawda w teologii, tłum. Magdalena Mijalska, Kraków 2005.
Jerzy Szymik, Kocham teologię! Dlaczego?, Katowice 1998.
Tadeusz Dzidek, Granice rozumu w teologicznym poznaniu Boga, Kraków 2001.
Paweł Poupard, Wprowadzenie do wiary katolickiej, tłum. Teresa Kuśnierek, Marek Węcławski, Poznań 1983.
Vittorio Messori, Pytania o chrześcijaństwo. "Czy Ty jesteś Mesjaszem, który ma przyjść?", Kraków 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: