Język angielski 12-A097A-Z-33
Opis treści kształcenia
Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.
Budowanie własnych wypowiedzi na tematy życia codziennego omawiane w podręczniku: rodzina i relacje międzyludzkie, spędzanie czasu wolnego: dom, sport, kino; praca, zakupy itp. Zastosowanie nowego materiału leksykalnego we właściwym kontekście.
Praca z tekstem podręcznikowym: czytanie ze zrozumieniem; streszczanie, odpowiadanie na pytania, wyrażanie własnej opinii. Streszczanie przeczytanego niedługiego tekstu, w tym tekstu związanego z kierunkiem studiów.
Ćwiczenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.
Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.
Zagadnienia gramatyczne omawiane w podręczniku: utrwalenie dotychczasowej wiedzy i poznawanie nowych konstrukcji.
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna zasady wymowy i pisowni w języku angielskim i potrafi je poprawnie zastosować.
Zna reguły gramatyczne objęte programem i potrafi je zastosować.
Ma świadomość konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych i zna metody samokształcenia w zakresie języka angielskiego.
Rozumie i potrafi zastosować zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące dnia codziennego. Potrafi formułować pytania dotyczące typowych sytuacji komunikacyjnych i odpowiadać na tego typu pytania.
Rozumie teksty i wypowiedzi dotyczące życia codziennego w aspekcie teraźniejszości, przeszłości i przyszłości.
Potrafi redagować teksty na znane lub związane z zainteresowaniami tematy i wyrażać w nich swoje opinie i sądy. Potrafi przedstawić dłuższą zwartą wypowiedź na wybrany przez siebie temat związany z kierunkiem studiów.
Potrafi brać udział w rozmowie na tematy znane i typowe dotyczące konkretnych zagadnień np. rodziny, zakupów, otoczenia, pracy, pogody, czasu wolnego, domu, nauki i wykształcenia itp.
Potrafi porozumiewać się w typowych sytuacjach komunikacyjnych wymagających zasięgnięcia informacji i udzielania informacji.
Potrafi relacjonować wydarzenia z przeszłości i opisać własne reakcje i wrażenia. Potrafi opisywać plany na przyszłość i zamierzenia.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Test końcowy: ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi
Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.
Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Podręcznik wskazany przez prowadzącego, np.
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate, Oxford University Press, 2011
Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Oxford University Press, 2010
Stuart Redman, English Vocabulary in Use, University Press, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: