Język angielski 12-A097A-34
Opis od roku akademickiego 2015/16
Opis treści kształcenia
Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.
Rozwijanie znajomości gramatyki języka anielskiego; przyswajanie sobie nowych struktur.
Praca ze średnio złożonym tekstem ogólnym (podręcznikowym): czytanie ze zrozumieniem i wykonywanie zadań sprawdzających rozumienie.
Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.
Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.
Doskonalenie pisania krótkich tekstów użytkowych.
Praca z materiałem video dołączonym do podręcznika.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia
TK_01 Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.
TK_02 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z gramatyki języka anielskiego.
TK_03 Praca z tekstem podręcznikowym.
TK_04 Praca ze złożonym tekstem specjalistycznym: czytanie, streszczanie ustnie i pisemnie.
TK_05 Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.
TK_06 Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.
TK_07 Doskonalenie pisania esejów na tematy ogólne i specjalistyczne.
TK_08 Prezentacja dotycząca przeczytanej lektury specjalistycznej.
TK_09 Zajęcia z filmem dokumentalnym lub fabularnym.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Efekty kształcenia
Opis od roku akademickiego 2015/16
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia średnio złożonych tekstów ogólnych.
Zna reguły organizacji wypowiedzi pod względem logicznym i treściowym.
Rozumie główne wątki przekazu w złożonych wypowiedziach na tematy konkretne i bardziej abstrakcyjne.
Potrafi na własny użytek zrozumieć główne i poboczne wątki przekazu i streścić w języku obcym średnio skomplikowany tekst na tematy ogólne.
Potrafi brać czynny udział w rozmowie formułując dość przejrzyste wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów i potrafi wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji.
Potrafi porozumiewać się w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych i opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia średnio złożonych tekstów ogólnych i specjalistycznych.
Zna reguły organizacji wypowiedzi pod względem logicznym i treściowym.
Rozumie główne wątki przekazu w złożonych wypowiedziach na tematy konkretne i bardziej abstrakcyjne.
Potrafi na własny użytek przetłumaczyć na język polski i streścić w języku obcym średniej długości tekst specjalistyczny.
Potrafi brać czynny udział w rozmowie formułując dość przejrzyste wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów i potrafi wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji.
Potrafi porozumiewać się w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych i opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Kryteria oceniania
Opis od roku akademickiego 2015/16
Kryteria oceniania
w semestrze zimowym
*Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi
*Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.
*Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
w semestrze letnim
*Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi
*Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.
*Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Kryteria oceniania
Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi
Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.
Prezentacja przeczytanej lektury.
Dodatkowo: zaliczenie na podstawie obecności, prac domowych oraz aktywnego uczestnictwa na zajęciach.
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Literatura
Opis od roku akademickiego 2015/16
Zalecana literatura
Podręcznik wskazany przez Szkołę Językową UAM: Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Upper-Intermediate, Oxford University Press, 2014
Przykładowe książki uzupełniające, do pracy własnej studenta: Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010; Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Zalecana literatura:
Podręcznik wskazany przez prowadzącego, np.
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English, Oxford University Press, 2011
Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010
Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011
Bible for Today’s Family, New Testament, American Bible Society, 1991
Michael F. Pennock, This is our Faith. A Catholic Catechism for Adults, Ave Maria Press, 2001
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: