Język angielski 12-A097A-14
Opis od roku akademickiego 2015/16
Opis treści kształcenia
Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z gramatyki języka anielskiego.
Praca z tekstem podręcznikowym.
Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.
Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.
Doskonalenie pisania tekstów użytkowych.
Budowanie samodzielnych wypowiedzi na typowe ogólne tematy konwersacyjne.
Zajęcia z podręcznikowymi materiałami wideo.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia
TK_01 Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.
TK_02 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z gramatyki języka anielskiego.
TK_03 Praca z tekstem podręcznikowym.
TK_04 Praca z tekstem specjalistycznym.
TK_05 Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.
TK_06 Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.
TK_07 Doskonalenie pisania tekstów użytkowych.
TK_08 Prezentacja dotycząca przeczytanej lektury.
TK_09 Zajęcia z filmem dokumentalnym lub fabularnym.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Efekty kształcenia
Opis od roku akademickiego 2015/16
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania krótkich samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia krótkich tekstów ogólnych.
Rozumie główne wątki przekazu w standardowych wypowiedziach na konkretne tematy np. nauka, praca, czas wolny, zainteresowania, podróże, zdrowie itp.
Potrafi na własny użytek zrozumieć główne treści przekazu i streścić w języku obcym krótki tekst ogólny oraz przeczytać ze zrozumieniem i opowiedzieć krótki tekst narracyjny.
Potrafi brać czynny udział w rozmowie na tematy znane i typowe dotyczące np. rodziny, zakupów, otoczenia, pracy, pogody itp.
Potrafi krótko przedstawić, objaśnić i uzasadnić własne poglądy.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia krótkich tekstów ogólnych i specjalistycznych.
Zna i rozumie podstawowe terminy teologiczne w j. angielskim
Rozumie główne wątki przekazu w standardowych wypowiedziach na konkretne tematy np. nauka, praca, czas wolny, zainteresowania, podróże, zdrowie itp.
Potrafi na własny użytek przetłumaczyć na język polski i streścić w języku obcym krótki tekst specjalistyczny oraz przeczytać ze zrozumieniem i opowiedzieć fabułę książki zaadaptowanej dla osób uczących się angielskiego jako języka obcego.
Potrafi brać czynny udział w rozmowie na tematy znane i typowe dotyczące np. rodziny, zakupów, otoczenia, pracy, pogody itp.
Potrafi krótko przedstawić, objaśnić i uzasadnić własne poglądy.
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Kryteria oceniania
Opis od roku akademickiego 2015/16
Kryteria oceniania
*Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi
*Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.
*Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi
Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.
Prezentacja przeczytanej lektury.
Dodatkowo: zaliczenie na podstawie obecności, prac domowych oraz aktywnego uczestnictwa na zajęciach.
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Literatura
Opis od roku akademickiego 2015/16
Zalecana literatura
Podręcznik wskazany przez Szkołę Językową UAM:
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Intermediate, Oxford University Press, 2011
Książki wspomagające studenta w pracy własnej, np.:
Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010
Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Opis w roku akademickim 2012/13
Zalecana literatura
Podręcznik wskazany przez prowadzącego, np.
Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File, Oxford University Press, 2011
Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010
Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011
Adaptacje literatury w j. angielskim, np. z serii Oxford Bookworms, Penguin Readers, itp.
Bible for Today’s Family, New Testament, American Bible Society, 1991
Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: