Kościoły i wspólnoty chrześcijańskie 12-A091
Opis treści kształcenia
Wprowadzenie w Kościoły i Wspólnoty chrześcijańskie
Warunki poszanowania odrębności religijno-wyznaniowej
Rozeznanie kościelnego charakteru wspólnot nierzymskokatolickich
Wspólnoty chrześcijańskie a idea Kościołów siostrzanych
Kościoły i Wspólnoty chrześcijańskie tradycji wschodniej
Kościoły i Wspólnoty chrześcijańskie tradycji zachodniej
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
rozumie wartość chrześcijańskiej wielości podmiotowo-duchowej i sens jej wzajemnego dopełniania
objaśnia i interpretuje zasady wspózależności życia chrześcijańskiego w poszczególnych wspólnotach
stosuje reguły prawidłowego uobecniania własnej tożsamości religijno-duchowej
rozwija zainteresowanie odmiennością chrześcijańską i pogłębia związek ze swoją wspólnotą wiary
posiada gotowość współdziałania z innymi wspólnotami chrześcijańskimi na różnych płaszczyznach życia społeczno-religijnego
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
1. Jakie kryteria obowiązują przy poszanowaniu odrębności religijno-wyznaniowej ?
2. Na czym polega realizacja idei kościołów siostrzanych?
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Na drogach jedności, red. J. Koza, P. Jaskóła, Lublin 1988
Porównanie wyznań: rzymskokatolickiego., prawosławnego, ewangelicko-augsburskiego, ewangelicko-reformowanego, Warszawa 1988.
S. Bułgakow, Prawosławie, Białystok 2004.
Dodatkowe publikacje wskazane przez wykładowcę
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: