Katechetyka szczegółowa 12-A089Z-12
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów.
Opis treści kształcenia
Wprowadzenie ,
podział etapów kształcenia
Rozwój ucznia na poszczególnych etapach edukacyjnych (fizyczny, psychiczny, społeczno-moralny, religijny)
Nauczanie blokowe, kształcenie moralne i społeczne,
Wybrane metody, środki dydaktyczne i literatura
Zagadnienia wybrane
Efekty kształcenia
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów.
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej Kościoła katolickiego,
zna podstawowe pojęcia z innych dziedzin nauki, zwłaszcza pedagogiki i psychologii, dotyczące rozwoju psycho-fizycznego i religijnego ucznia,
ma rozszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie aktywności religijnej i społecznej człowieka oraz zna wybrane koncepcje człowieka i świata oraz rozumie interakcje pomiędzy wiarą a rozumem
zna metodykę nauczania na danym etapie edukacyjnym, stosuje zasadę planowania dydaktycznego
samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji, potrafi właściwie zastosować metody i środki dydaktyczne
Kryteria oceniania
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów.
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Proszę wymienić podział etapów kształcenia ucznia.
Proszę podać przykładowe metody pracy z dziećmi przedszkolnymi
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Przedmiot dwusemestralny. Opis dotyczy obu semestrów.
Zalecana literatura
Katechizm dla dorosłych, Polska adaptacja katechizmu Kościoła Katolickiego, Kraków 1999.
Misiaszek K., (red.), Katecheza dorosłych we wspólnocie Kościoła, Warszawa 2002.
Muskus D. A., Szkoła środowiskiem katechetycznym, Kraków 1999.
Stala J., (red.), Dzisiejszy bierzmowany, Kielce 2005.
Stala J., (red.), Dzisiejszy katechizowany, stan aktualny i wyzwania, Kraków 2002.
Stala J., (red.), Katechetyka szczegółowa, Tarnów 2003.
Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.
Śnieżyński M., (red.) Pedagogika w katechezie, Kraków 1998.
Dodatkowe publikacje wskazane przez wykładowcę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: