Mass media w duszpasterstwie 12-A072
Opis treści kształcenia
TK_01 Komunikacja instytucjonalna Kościoła
TK_02 Internet w duszpasterstwie
TK_03 Radio i telewizja w duszpasterstwie
TK_04 Prasa i agencje prasowe w duszpasterstwie
TK_05 Ewangelizacja przez mass media
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada znajomość dokumentów Kościoła na temat mass mediów
rozumie różnorodność języka środków społecznego przekazu
posiada zdolność krytycznej oceny treści medialnych, która przekłada się na rozumienie języka środków przekazu
dostrzega edukacyjną rolę mass mediów i potrafi wykorzystać je w duszpasterstwie
rozumie potrzebę ukazywania w mass mediach orędzia ewangelicznego w jego integralności
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Proszę opisać sposób komunikacji instytucjonalnej Kościoła na poziomie parafii.
Jak stać się aktywnym użytkownikiem i twórcą środków przekazu?
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
4. Zalecana literatura
Sobór Watykański II, Inter mirifica, Dekret o środkach społecznego przekazywania myśli, 1963.
Papieska Komisja ds. Środków Społecznego Przekazu, Instrukcja duszpasterska Communio et progressio, 1971.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Instrukcja duszpasterska Aetatis novae, 1992.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w reklamie , 1997.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w środkach społecznego przekazu, 2000.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w Internecie , 2002.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Kościół a Internet , 2002.
Jan Paweł II, List Apostolski Szybki Rozwój, 2005.
Orędzia papieskie na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu, 1967-.
Baczyński Andrzej, Telewizja w służbie ewangelizacji, Kraków, Poligrafia Salezjańska, 1998.
Draguła Andrzej, Eucharystia zmediatyzowana, Zielona Góra, 2009.
Góral Jerzy, Klauza Karol (red.), Kościół o środkach komunikowania myśli, Częstochowa, 1997.
Dodatkowe publikacje wskazane przez wykładowcę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: