Konserwacja zabytków 12-A065
Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia
TK_1 Zarys dziejów ochrony zabytków
TK_2 Kościół jako instytucja chroniąca zabytki – w przeszłości i współcześnie
TK_3 Prawne aspekty ochrony zabytków
TK_4 Dokumentacja związana z ochroną zabytku
TK_5 Dbałość o świątynię jako zabytek
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posiada podstawową wiedzę, dotyczącą dziejów ochrony sztuki, wkładu Kościoła w ochronę zabytków, zna prawo służące ochronie zabytków
Potrafi sporządzić kartę ewidencyjną zabytku i przesłać ją do właściwego adresata
Jest uwrażliwiony na los zabytków
Kryteria oceniania
Przykładowe pytania/zadania:
Proszę przedstawić procedurę postępowania z zabytkiem w celu wpisania go do rejestru zabytków.
W jaki sposób Stolica Apostolska swoimi decyzjami przyczyniła się do zachowania od zagłady zabytków sztuki antycznej?
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Literatura
Zalecana literatura
Zabytek i historia, red. J. Krawczyk, Warszawa 2007.
O zabytkach. Opieka, ochrona, konserwacja, red. T. Rudkowski, Warszawa 2005.
Małachowicz E., Konserwacja i rewaloryzacja architektury w środowisku kulturowym, Wrocław 2007.
Pasierb J., Ochrona zabytków sztuki kościelnej, Warszawa 2001.
Rouba B., Pielęgnacja świątyni, Toruń 2000.
Rymaszewski B., Polska ochrona zabytków, Warszawa 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: