Katechetyka szczegółowa 12-A062SZ
Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia
TK_01 Wprowadzenie, podział etapów kształcenia
TK_02 Rozwój ucznia na poszczególnych etapach edukacyjnych (fizyczny, psychiczny, społeczno-moralny, religijny)
TK_03 Nauczanie blokowe, kształcenie moralne i społeczne,
TK_04 Wybrane metody, środki dydaktyczne i literatura
TK_05 Zagadnienia wybrane
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej Kościoła katolickiego,
zna podstawowe pojęcia z innych dziedzin nauki, zwłaszcza pedagogiki i psychologii, dotyczące rozwoju psycho-fizycznego i religijnego ucznia,
ma rozszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie aktywności religijnej i społecznej człowieka oraz zna wybrane koncepcje człowieka i świata oraz rozumie interakcje pomiędzy wiarą a rozumem
zna metodykę nauczania na danym etapie edukacyjnym, stosuje zasadę planowania dydaktycznego
samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji, potrafi właściwie zastosować metody i środki dydaktyczne
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania (pytania):
Proszę wymienić podział etapów kształcenia ucznia.
Proszę podać przykładowe metody pracy z dziećmi przedszkolnymi
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Literatura
Zalecana literatura
Katechizm dla dorosłych, Polska adaptacja katechizmu Kościoła Katolickiego, Kraków 1999.
Misiaszek K., (red.), Katecheza dorosłych we wspólnocie Kościoła, Warszawa 2002.
Muskus D. A., Szkoła środowiskiem katechetycznym, Kraków 1999.
Stala J., (red.), Dzisiejszy bierzmowany, Kielce 2005.
Stala J., (red.), Dzisiejszy katechizowany, stan aktualny i wyzwania, Kraków 2002.
Stala J., (red.), Katechetyka szczegółowa, Tarnów 2003.
Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.
Śnieżyński M., (red.) Pedagogika w katechezie, Kraków 1998.
Dodatkowe publikacje wskazane przez wykładowcę
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: