Teologia moralna – relacja z człowiekiem 12-A043Z
Opis treści kształcenia
Zasady chrześcijańskiej miłości bliźniego
Sprawiedliwość podstawą chrześcijańskiej miłości bliźniego
Obowiązki wobec dóbr duchowych bliźniego
Dobra osobowe bliźniego
Życie ludzkie jako wartość
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Rozumie istotę miłości i sprawiedliwości
Jest przygotowany do realizacji wartości wolności i prawdy
Jest zdolny do poszanowania i obrony życia niewinnego
Ma świadomość, że życie ludzkie zaczyna się od poczęcia
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Jaka jest różnica między sprawiedliwością a miłością ?
Co oznacza, że życie ludzkie jest święte i nienaruszalne ?
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Jan Paweł II, EVANGELIUM VITAE, Encyklika o wartości i nienaruszalności życia ludzkiego, Rzym 1995.
Bortkiewicz P, Tanatologia. Zarys problematyki moralnej, Poznań 2000.
Troska J, Moralność życia cielesnego, , Poznań 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: