Wstęp do teologii 12-A004Z
Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia
TK_01 Ogólna teoria teologii
TK_02 Teologia a słowo Boże
TK_03 Teologia a Urząd nauczycielski Kościoła
TK_04 Poznanie teologiczne, jako poznanie naukowe
TK_05 Teologia początków Kościoła – główne zagadnienia metoda
TK_06 Teologia złotego okresu patrystycznego– główne zagadnienia metoda
TK_07 Teologia średniowiecza – główne zagadnienia metoda
TK_08 Teologia odrodzenia– główne zagadnienia metoda
TK_09 Teologia nowożytna– główne zagadnienia metoda
TK_10 Teologia współczesna– główne zagadnienia metoda
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Pozna desygnaty nazwy teologia
Scharakteryzuje różne rodzaje teologii z ich osadzeniem kulturowym
Rozumie potrzebę poznania historycznego rozwoju doktryny Kościoła rzymskokatolickiego
Zna i stosuje w stopniu podstawowym metody badań naukowych w teologii
Jest przygotowany do rozwoju własnego rozwoju w poznawaniu teologii
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Proszę wymienić wszystkie sobory Kościoła katolickie i podać ich główną tematykę.
Proszę przygotować analizę dokumentacyjną wybranej książki związanej, lub rozszerzającej tematykę wykładów.
Proszę napisać recenzję wybranego artykułu dotyczącego ogólnych zganień związanych ze statusem teologii wśród innych nauk
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Stanisław Celestyn Napiórkowski, Jak uprawiać teologię?, Wrocław 1991 i następne.
Evencio Cófreces Merino, Ramon Garcia de Haro, Historia teologii. Epoka patrystyczna, Kraków, Wydawnictwo M 2003.
Gulio d'Onofrio, Historia teologii. Kraków, Wydawnictwo M 2005.
Giulio d'Onofrio, Historia teologii. Kraków, Wydawnictwo M 2009.
Angelini Giuseppe Giuseppe Colombo, Marco Vergottini, Historia teologii, Epoka nowożytna, Kraków, Wydawnictwo M 2009.
Raymond Winling, Teologia współczesna, Kraków, Wydawnictwo Znak, 1990.
Instrukcja o powołaniu teologa w Kościele, Donum veritatis, AAS 82 (1990) 1550-1570, [online], [dostęp 27.10.2010], dostępne w WWW, w: Opoka. Czytelnia, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WR/kongregacje/kdwiary/zbior/t_2_25.html .
Jan Paweł II, Konstytucja Apostolska Ojca Świętego Jana Pawła II, O uniwersytetach katolickich. Ex corde Ecclesiae, [online], [dostęp 27.10.2010], dostępne w WWW, w: Opoka. Czytelnia, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/konstytucje/o_uniwersytetach_15081990.html
Poznanie teologiczne. Teologia fundamentalna, t. 5, red. Tadeusz Dzidek, Łukasz Kamykowski, Andrzej Napiórkowski, Kraków 2006.
Jan Paweł II, Fides et ratio, w: Opoka: Czytelnia, [online], [dostęp 27.10.2010], dostępne w WWW, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/encykliki/fides_ratio_0.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: