Kościół wobec wyzwań współczesności 12-102TF-41Z
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
1.Tajemnica wspólnoty w Trójcy Świętej u podstaw Kościoła
2. Starotestamentalne zapowiedzi Kościoła; Kościół w świetle wydarzenia Jezusa Chrystusa
3. Kościół w wyznaniu wiary – znamiona Kościoła
4.Wspólnota Kościoła w świetle wypowiedzi Magisterium
5.Wyzwania wobec współczesnego Kościoła od strony religijnej
6.Wyzwania wobec współczesnego Kościoła od strony kulturowo-społecznej
7.Wyzwania wobec współczesnego Kościoła od strony antropologicznej
8.Bosko-ludzka tajemnica Kościoła
9.Powołania i charyzmaty wiernych w Kościele i świecie
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o genezie, naturze i posłaniu Kościoła
zna i potrafi scharakteryzować znamiona Kościoła
potrafi określić Kościół w jego wymiarze powszechnym i lokalnym
potrafi w pogłębiony sposób interpretować dokumenty współczesnego Magisterium o Kościele
Umie wymienić i scharakteryzować współczesne wyzwania dla Kościoła
Potrafi odnaleźć i przedstawić działania wspólnoty Kościoła wobec aktualnych wyzwań
Odnajduje i pogłębia własną obecność i działanie we współczesnym Kościele
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura:
‒ Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Poznań 2003, (www.biblia.deon.pl; dostęp: 15.09.2022);
‒ Kongregacja Nauki Wiary, List Placuit Deo (2018);
‒ Kongregacja Nauki Wiary, List Iuvenescit Ecclesia (2016)
‒ Dzidek T., Kamykowski Ł., Kubiś A., Napiórkowski A. (red.), Kościół Chrystusowy, Kraków 2003;
‒ Napiórkowski A. (red.), Kościół i człowiek, Kraków 2021;
‒ Sawa P., Wyzwania dla Kościoła w Polsce. Teologiczno-pastoralna refleksja w kontekście pandemii, w: „Studia Pastoralne” 16 (2020), s. 15-35, (Sawa_wyzwania_dla_kosciola_w_polsce.pdf (us.edu.pl) dostęp: 15.09.2022);
‒ Seweryniak H., Święty Kościół powszedni, Warszawa 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: