Pastoralne aspekty Konstytucji i Reguł Zgromadzenia Misjonarzy Oblatów MN 12-102Pas-46
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Rozumienie pracy pastoralnej u św. Eugeniusza
Oblacki styl pracy pastoralnej za czasów Założyciela
Rozwój stylu pracy pastoralnej oblatów
Praca pastoralna oblatów w Europie
Praca pastoralna oblatów w Afryce
Praca pastoralna oblatów przed II wojną światową
Praca pastoralna oblatów po Soborze Watykańskim II
Pastoralny styl oblatów w czasach współczesnych
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Zna charakterystykę oraz pojęcie pracy pastoralnej u św. Eugeniusza de Mazenoda
Posiada wiedzę na temat stylu pastoralnego oblatów za czasów Założyciela
Posiada wiedzę i potrafi przedstawić rozwój stylu pastoralnej pracy oblatów
Posiada wiedzę i potrafi przedstawić styl pastoralnej pracy oblatów w Europie
Posiada wiedzę i potrafi przedstawić styl pastoralnej pracy oblatów w Afryce
Posiada wiedzę na temat pracy pastoralnej polskich oblatów przed 1939 r.
Posiada wiedzę i potrafi ukazać zaangażowanie pastoralne polskich oblatów po Soborze Watykańskim II
Potrafi przedstawić i ocenić styl pracy pastoralnej oblatów w czasach współczesnych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura:
Y. Beaudoin, „Le Fondateur et l’observance des Constitutions et Règles d’après ses écrits”. w: Vie Oblate Life, 43 (1984), s. 81-112.
J. Drouart, „From an Apostolic Community to a Religious Congregation”. w: Études oblates, 31 (1972), s. 205-224.
E. Mazenod, „Choix de textes relatifs aux Constitutions et Règles O.M.I.”, Rome 1983.
F. Morrisey, „La préparation des Constitutions et Règles”. w: Documentation O.M.I., 96/80 (1er août 1980), s. 1-7.
E. Ruch, „We Are Members of a Prophetic Church”. W: Vie Oblate Life, 43 (1984), s. 23-35.
G. Santolini, „La Mission en communauté apostolique selon nos Constitutions et Règles”. w: Vie Oblate Life, 49 (1990), s. 203-230.
F. Santucci, „Districts as Expression of Apostolic Community in the Oblates of Mary Immaculate”. w: Vie Oblate Life, 53 (1994), s. 103-119.
P. Sion, „Evangelisation According to the Different Editions of the Constitutions and Rules”. w: Vie Oblate Life, 42 (1983), s. 317-334.
P. Sion, „Évolution historique de nos Constitutions et Règles”. w: Documentation O.M.I., nr 93/80 (1er avril 1980), s. 1-9.
A. Taché, „Konstytucje i Reguły”, w: „Słownik Wartości Oblackich”, red. F. Ciardi, Poznań 2004, s. 325-346.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: