Posługa pastoralna w Archidiecezji Gnieźnieńskiej - współczesne szanse i wyzwania 12-102Pas-29
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Charakterystyka archidiecezji gnieźnieńskiej pod kątem podejmowanej posługi duszpasterskiej
Przedstawienie rysu historycznego, założeń, struktury i planu działania grup duszpasterskich funkcjonujących na terenie archidiecezji gnieźnieńskiej
Zapoznanie z funkcjonowaniem wybranych duszpasterstw specjalistycznych podejmowanych w archidiecezji gnieźnieńskiej
Prezentacja planu duszpasterskiego dla określonej grupy lub duszpasterstwa specjalistycznego podejmowanego w ramach posługi duszpasterskiej na terenie archidiecezji gnieźnieńskiej
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Zna strukturę i specyfikę duszpasterską Archidiecezji Gnieźnieńskiej
Posiada wiedzę na temat grup duszpasterskich działających na terenie Archidiecezji Gnieźnieńskiej, z uwzględnieniem ich historii oraz struktury organizacyjnej
Jest przygotowany do prowadzenia pracy duszpasterskiej, ze szczególnym uwzględnieniem grup i specyfiki duszpasterstw specjalistycznych funkcjonujących na terenie Archidiecezji Gnieźnieńskiej
Potrafi wskazać na szanse i wyzwania duszpasterskie w kontekście obecnej sytuacji Archidiecezji Gnieźnieńskiej
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura:
– Blachnicki F., Życie swoje oddałem za Kościół, Kraków 2005.
– Polak M., Parafia dzisiaj. Podstawy i kierunki duszpasterskiej odnowy, Poznań 2007.
– White M., Corcoran T., Narzędzia do odbudowy. Czyli 75 praktycznych sposobów na lepszą parafię, Gubin 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: