Teologiczno-dydaktyczna refleksja nad działalnością duszpasterską (konwersatorium) 12-102Pas-28
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Podstawowe wiadomości z teologii pastoralnej
Dyscypliny naukowe pomocne praktyce pastoralnej
Podstawowy paradygmat teologii pastoralnej
Działalność pastoralna Kościoła a nowe perspektywy eklezjologii
Główne miejsca i sposoby działalności pastoralnej
Podmiot i adresaci działalności pastoralnej
Stowarzyszenia i ruchy w Kościele
Zasady inkulturacji i dostosowywania działalności Kościoła
Planowanie i organizowanie działalności pastoralnej
Wymiar metodyczny działalności pastoralnej Kościoła
Sposoby pracy zespołowej
Narzędzia oceny działalności pastoralnej
Literatura
Zalecana literatura:
Franciszek, Adhortacja Apostolska Evangelii Gaudium, Watykan 2013;
Kamiński Ryszard, Normatywny i praktyczny wymiar refleksji teologiczno-pastoralnej, w: „Roczniki Pastoralno-Katechetyczne”, tom 3 (58): 2011 s. 321-332;
Kamiński Ryszard, Teologia pastoralna, t. 1-2, Lublin 2000-2002;
Kamiński Ryszard, Wprowadzenie do Teologii Pastoralnej, Kraków 2001;
McClure Patrycja, Reflection on Practice, Ulster 2005;
Misiaszek Antoni, Teologia Pastorlana, Gdańsk 1994;
Półturzycki Józef, Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1999;
Robek Edmund, Pastoralista – teoretyk i praktyk, w: „Warszawskie Studia Pastoralne”, 13: 2011 s. 257-266;
Rupnik Marco, Spidlik Tomasz, Teologia pastoralna, Duszpasterstwo na nowe czasy, Kraków 2010;
Schön Donald, The Reflective Practitioner: How professionals think in action. London 1983;
Schön Donald, Educating the Reflective Practitioner. San Francisco 1987;
Sobór Watykański II, Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym: „Gaudium et Spes”, Watykan 1965;
Szpet Jan, Dydaktyka katechezy, Poznań 1999;
Taraszkiewicz Małgorzata, Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: