Chorał gregoriański: historia, teoria i praktyka 12-102Pas-12Z
Opis treści kształcenia
Zasady notacji gregoriańskiej i czytania neum.
Miejsce chorału w liturgii Kościoła
Nauka hymnów, antyfon maryjnych, litanii, sekwencji i innych melodii chorałowych
Nauka ośmiu tonów psalmowych
Interpretacja melodii chorałowych
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posiada podstawową wiedzę na temat chorału gregoriańskiego
Rozumie znaczenie i wartość śpiewu gregoriańskiego w liturgii
Posiada umiejętność interpretacji wybranych melodii gregoriańskich
Potrafi zaśpiewać psalmy według ośmiu tonów psalmowych
Posiada znajomość różnorodnych interpretacji melodii chorałowych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
Gaude Mater, opr. Kądziela W., Warszawa 1991;
Gaudeamus: łaciński śpiewnik mszalny, Warszawa 2005.
Veni Creator Spiritus, Rituale Romano-seraphicum Ordinis
Fratrum Minorum, wyd. 3, Rzym 1955
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: