Metodologia rekolekcji parafialnych 12-102LiH-21
Opis treści kształcenia
Historia i klasyfikacja rekolekcji
Rodzaje rekolekcji
Aplikacja metodologii ćwiczeń ignacjańskich i rekolekcji ewangelizacyjnych do parafialnych rekolekcji adwentowych i wielkopostnych
Konferencja rekolekcyjna jako jednostka proklamowania słowa Bożego. Metoda dyskursywno-retoryczna oraz psychologiczno-dydaktyczna
Rekolekcyjna metodologia szkół nowej ewangelizacji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna historię i systematykę rekolekcji
Potrafi wyodrębnić rodzaje rekolekcji oraz rozumie specyfikę rekolekcji parafialnych
Zdobywa umiejętność tworzenia autorskich rekolekcji adwentowych i wielkopostnych w oparciu o metodę ignacjańską i kerygmatyczną
Potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić konferencje rekolekcyjne według modelu dyskursywno-retorycznego i psychologiczno-dydaktycznego
Jest zdeterminowany do poprowadzenia rekolekcji parafialnych zgodnie z metodologią proponowaną przez szkoły nowej ewangelizacji
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
Proszę dokonać klasyfikacji rekolekcji.
Proszę omówić komponenty kompozycyjne konferencji rekolekcyjnej według modelu psychologiczno-dydaktycznego.
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
G. Siwek, Rekolekcje wczoraj i dziś, Kraków 2011.
K. Panuś, Historia kaznodziejstwa, Kraków 2007.
E. Staniek, Z kaznodziejskiego warsztatu, Kraków 2002.
A. Schwarz, Jak pracować nad kazaniem, Warszawa 1993.
Dodatkowe publikacje wskazane przez wykładowcę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: