Wybrane zagadnienia z historii filozofii II 12-102FCH-25
TK_01 Pogłębienie znajomości metodologii badań filozoficznych
TK_02 Fenomenologia i hermeneutyka
TK_03 Filozofia psychologii
TK_04 Etyka nauki
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Wyodrębnia oraz rozumie współczesne koncepcje filozoficzne
Wyjaśnia oraz analizuje związek filozofii z wybranymi naukami humanistycznymi oraz społecznymi
Ocenia krytycznie wpływ założeń filozoficznych na kierunki rozwoju współczesnej nauki
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia:
Proszę omówić klasyczne problemy filozoficzne we współczesnej filozofii.
Proszę scharakteryzować relację filozofii do wybranych nauk szczegółowych
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Zalecana literatura
Moral D., (ed.), Routledge Companion to Twentieth-Century Philosophy, Routledge, London 2008.
Bermúdez, J.L., Philosophy of Psychology. A contemporary introduction, Routledge, New York and London 2005, 2009.
Jastrzębski, A., W obronie integralności człowieka. Próba adekwatnego ujęcia filozofii psychologii, Warszawa: Eneteia 2011.
Jastrzębski A., Filozofia psychologii jak „nowa” dyscyplina filozoficzna, „Ruch Filozoficzny” 2/2011, s. 345-361.
Jastrzębski A., New trends in contemporary philosophy, „Angelicum” 89/2012, s. 165-76.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: