Sytuacja polityczno-społeczno-religijna czasów Jezusa 12-102Bibl-57
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Sytuacja polityczna Palestyny czasów Jezusa
Polityczne władze rzymskie i żydowskie czasów Jezusa
Sytuacja społeczna Palestyny czasów Jezusa
Warstwy społeczne czasów Jezusa
Sytuacja religijna, żydowskie prądy religijne Palestyny czasów Jezusa
Kult świątynny
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Ma wiedzę w zakresie uwarunkowań politycznych Palestyny czasów Jezusa właściwą dla studiowanego kierunku
Zna i rozumie warunki społeczne panujące w Palestynie za czasów Jezusa
Zna sytuację religią i rozróżnia podstawowe ugrupowania religijne istniejące w Palestynie za czasów Jezusa
Potrafi integrować informacje z zakresu sytuacji politycznej, społecznej i religijnej Palestyny czasów Jezusa
Potrafi przedstawić uwarunkowania polityczne, społeczne i religijne panujące w Palestynie w czasach Jezusa
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku
Ma świadomość ważności wpływu historii na sytuację współczesną
Wykazuje gotowość dalszego pogłębiania wiedzy
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
‒ bardzo dobry (bdb; 5,0) – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dobry plus (+db; 4,5) – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dobry (db; 4,0) – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
‒ dostateczny plus (+dst; 3,5) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się
‒ dostateczny (dst; 3,0) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się
‒ niedostateczny (ndst; 2,0) – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się
Literatura
Zalecana literatura
1. Grant M., Dzieje dawnego Izraela, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1991.
2. Jeremias, J., Jerusalem in the Time of Jesus, Philadelphia 1975.
3. Józef Flawiusz, Dawne dzieje Izraela, Poznań 1967.
4. Schedl C., Historia Starego Testamentu, t. 1–4, Tuchów 1995.
5. Vaux R. de, Ancient Israel. Its Life and Institution, London 1990.
6. Warzecha J., Historia dawnego Izraela, Warszawa 2005.
7. Życie religijne w Biblii, red. G. Witaszek, Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL 1999.
8. Życie społeczne w Biblii, red. G. Witaszek, Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: