Moralne implikacje dzieła stworzenia i grzechu pierworodnego 12-102Bibl-47
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
zapoznanie się z biblijnym sposobem prezentacji wydarzeń w Rdz 1-4 (rodzaj tekstu i intencje autorów natchnionych)
prezentacja głównych myśli teologicznych zawartych w Rdz 1-4
relacje zachodzące między teologią omawianych passusów starożytnych a współczesną moralnością człowieka
poznanie argumentacji kwalifikującej tekst biblijny jako fundament nauczania Kościoła w czasach współczesnych oraz argumentacji za jego niezmiennością
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student/ka:
potrafi zestawić i porównać wiadomości na podstawie tekstu Księgi z wiadomościami ogólnymi z historii, paleontologii, geografii i astronomii
potrafi ukazać teologię poszczególnych wersetów według zasad egzegezy biblijnej
potrafi ukazać związek teologii omawianych passusów w moralnością postępowania człowieka
potrafi uzasadnić konieczność moralności biblijnej dla trwania i właściwego rozwoju humanistycznego ludzkości
potrafi ocenić wartość argumentacji biblijnej i próbuje przekonać do niej niewierzących, agnostyków na fundamencie wspólnych wartości humanistycznych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Proponowana literatura:
‒ J. Blenkinsopp, Creation, Un-creation, Re-creation: A Discursive Commentary on Genesis 1-11, London 2011.
‒ D. G. Cottrell, Genesis 1: The Design and Plan for the Kingdom of Heaven, Bloomington 2010.
‒ C. Madden, A Compendium of the Doctrines of Genesis 1-11, Bloomington 2012.
‒ H. M. Morris, The Beginning of the World: A Scientific Study of Genesis 1 - 11, Green Forest 2006.
‒ D. S. Tsumura, The Earth and the Waters in Genesis 1 and 2: A Linguistic Investigation, JSOT Suppl. 83, Sheffield 1986.
‒ W. W. Wiersbe, Be Basic (Genesis 1-11): Believing the Simple Truth of God's Word, Colorado Springs 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: