Seminarium dyplomowe z liturgiki i homiletyki 12-099-ZLiH-16
Opis treści kształcenia
Ogólne wprowadzenie w problematykę pisania pracy magisterskiej z teologii
Wybór problematyki badawczej
Sformułowanie roboczego tematu i planu pracy
Praktyczna nauka sporządzania przypisów i bibliografii
Praktyczna nauka redagowania tekstu pracy
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
potrafi ustalić problematykę badawczą
potrafi zebrać i przeanalizować literaturę
potrafi uzasadnić wybrany temat oraz opracowany roboczy plan pracy
posiada umiejętność sporządzania przypisów i redagowania bibliografii
poprawnie redaguje pracę
Kryteria oceniania
Przykładowe zadania/pytania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia:
Uzasadnienie roboczej struktury pracy.
Poprawne zredagowanie przykładowej wersji co najmniej 5 stron pracy
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu
3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu
Literatura
Zalecana literatura
St. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
A. Lewek, Współczesna odnowa kaznodziejstwa. Zarys homiletyki ogólnej, Warszawa 1980.
J. Majka, Metodologia nauk teologicznych, Wrocław 1995.
K. Müller, Homiletyka na trudne czasy, Kraków 2003.
P. Ostański, Piszemy pracę magisterską. Przewodnik metodyczny, Poznań 2003.
W. Przyczyna (red.), Metodologia teologii praktycznej, Kraków 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: