Warsztat pracy nauczyciela przedszkola 11-WPNP-3WN-n
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Scharakteryzuje aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce
Przedstawi podmioty procesu edukacyjnego w przedszkolu
Omówi placówki wychowania przedszkolnego
Ukaże założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu
Omówi planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu
Zaprojektuje przykładowe oferty edukacyjne oparte na wielostronnej aktywności dziecka
Wykaże się umiejętnością pracy w zespole oraz współpracy z podmiotami procesu edukacyjnego w przedszkolu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny, projekt, Prezentacja multimedialna, scenariusz zajęć
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0).
Literatura
• A. Brzezińska, Psychologiczne portrety człowieka, 2005 (wybrane fragmenty).
• S. Guz, Rozwój i edukacja dziecka, 2005, (wybrane fragmenty).
• M. Jąder, Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dzieckiem, 2015, (wybrane fragmenty).
• J. Karbowniczek, M. Kwaśniewska, B. Surma, Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, 2011 (wybrane fragmenty).
• A. Klim- Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna, 2010 (wybrane fragmenty).
• S. Włoch, Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, 2006 (wybrane fragmenty).
Literatura zostanie udostępniona przez prowadzącego zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: