Warsztat: doradztwo zawodowe dla bezrobotnych 11-WDZB-11-s
Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie umiejętności niezbędnych w pracy z osobami bezrobotnymi. Istotnym elementem zajęć jest zapoznanie studentów ze specyfika pracy z różnymi grupami osób bezrobotnych, z problemami które mogą pojawić się w trakcie pracy z bezrobotnymi oraz z metodami wykorzystywanymi w pracy z bezrobotnymi.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę na temat specyfiki pracy z osobą bezrobotną i potrafi ją odpowiednio wykorzystać
Student zna i potrafi zastosować odpowiednie procedury i metody postępowania względem rożnych kategorii osób bezrobotnych
Student potrafi zidentyfikować i zinterpretować problemy związane z pracą z klientem bezrobotnym (tzw. trudnym klientem)
Student potrafi nawiązać współpracę z odpowiednimi podmiotami w zakresie wsparcia osób bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej
Student potrafi zaprojektować kampanię społeczną dotyczących profilaktyki bezrobocia
Kryteria oceniania
5.0– znakomicie opracowana diagnoza i model optymalizacyjny wsparcia bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej
4.5 – bardzo dobrze opracowana diagnoza i model optymalizacyjny wsparcia bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej
4.0 – dobrze opracowana diagnoza i model optymalizacyjny wsparcia bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej
3.5 – poprawnie opracowana diagnoza i model optymalizacyjny wsparcia bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej
3.0 – pobieżnie opracowana diagnoza i model optymalizacyjny wsparcia bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej
2.0 – diagnoza i model optymalizacyjny wsparcia bezrobotnych na terenie społeczności lokalnej niewystarczające, zawierające błędy
Literatura
Z. Wołk, Osoba długotrwale bezrobotna jako klient oporujacy, http://www.praca.gov.pl/eurodoradztwo/images/publikacje/zeszyt%2043.pdf
S. Murgatroyd, Poradnictwo i pomoc, Poznań 2000
Sarzyńska Ewa, Doradca zawodowy w środowisku bezrobotnych, Lublin 2009
Kukla D., Bednarczyk Ł. (red.), Poradnictwo Zawodowe dla osób z grup szczególnego ryzyka. Wybrane aspekty, Warszawa 2010
Mrozek M., Praca z klientem dorosłym, Koweziu, Warszawa 2009
Pisula D., Poradnictwo kariery przez całe życie, Koweziu, Warszawa 2009
Z. Brzeziński, Polskie poradnictwo zawodowe – Bezradność w sieci? w: Doradca zawodowy 1(19)/2012
Kukla D., Bednarczyk Ł. (red.), Poradnictwo Zawodowe dla osób z grup szczególnego ryzyka. Wybrane aspekty, Warszawa 2010 (część II rozdział: 2,3)
Sarzyńska Ewa, Doradca zawodowy w środowisku bezrobotnych, Lublin 2009 (rozdz.4 i 5)
Kukla D., Bednarczyk Ł. (red.), Poradnictwo Zawodowe dla osób z grup szczególnego ryzyka. Wybrane aspekty, Warszawa 2010 (część II rozdział: 1, 11)
B. Król, Poradnictwo na odległość………., w: Doradca Zawodowy 2(19)/2012
A. Konon, Tworzenie architektury własnego środowiska pracy – innowacyjny model aktywizacji społeczno-zawodowej osób do 25 r.ż., w: Doradca Zawodowy 3(20)/2012
M. Dzierżanowski, Jak się nie dać przeciwnościom losu, Coaching nr 5/2013
J. Krysińska, Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji, Wydawnictwo Helion 2012
E. Nieckuła, Syndrom ocalałego, Coaching 1/2014
Optymalizacja zatrudnienia, zwolnienia, outsourcing, outplacement. Jarosława Marciniaka Warszawa 2009 s.152-174.
Edward de Bono, Sześć myślowych kapeluszy, Gliwice 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: