Trening aerobowy w terenie - MTB (Marsz Trucht Bieg) 11-TMTB-11-s
1. Nazwa modułu kształcenia: Marsz, Trucht, Bieg
2. Kod modułu kształcenia: MTB
3. Rodzaj modułu kształcenia: obowiązkowy
4. Kierunek studiów: pedagogika
5. Poziom studiów: II stopień
6. Rok studiów: I
7. Semestr: letni/zimowy
8. Rodzaje zajęć i liczba godzin: ćwiczenia – 30 h.
9. Liczba punktów ECTS: 4 pkt.
10. Imię, nazwisko, tytuł/stopień naukowy, adres e-mail wykładowcy (wykładowców) / prowadzących zajęcia: Marek Kruk
11. Język wykładowy: polski.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Wykład – ćwiczenie, pokaz - kolokwium
Literatura, przekaz ustny wiadomości - kolokwium
Literatura, dyskusja - Praca kontrolna.
Wspólna praca nauczyciela i studentów - Pokaz, praca domowa.
Zajęcia ruchowe na Sali i w terenie -prowadzący student - Ocena scenariusza
Projektowanie, konstruowane planu - Ocena scenariusza
Kryteria oceniania
Skala ocen:
5,0 – student posiada wiedzę o przebiegu procesu szkolenia sportowego, zna charakterystykę i uwarunkowania MTB, metody, formy prowadzenia zajęć, potrafi uzasadnić rolę sportu w życiu człowieka, potrafi odpowiedzieć na zadawane pytania i jest pewny swojej wiedzy.
4,5 – j.w. odpowiada w sposób niezdecydowany, nie jest w pełni pewny swoich wiadomości.
4,0 – orientuje się w materiale nauczania ale nie udziela wyczerpujących odpowiedzi na zadane pytania, odpowiada po uprzednim ukierunkowaniu przez prowadzącego.
3,5 – j.w. wiadomości są nieusystematyzowane i podawane chaotycznie.
3,0 – j.w. nie prezentuje pełnego zakresu wiedzy.
2,0 - brak podstawowego opanowania materiału nauczania, braki w zakresie efektów kształcenia.
Literatura
Birch K., D.MacLaren, K. George „Fizjologia sportu” Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa, 2008
Górski „Fizjologiczne podstawy wysiłków fizycznych” PZWL Warszawa 2001
Jerzy Maciantowicz: Trening Wytrzymałościowy w Biegach Średnich i Długich
Gabryś T. Borek Z., (red.) [2005]: Lekkoatletyka. Podręcznik dla studentów, nauczycieli
i trenerów. Cz. I. Biegi i chód sportowy. AWF. Katowice.
Stawczyk Z. [1998]: Gry i zabawy lekkoatletyczne. Poradnik dla nauczycieli wychowania fizycznego i sportu. Poznań.
Szelest Z., Sulisz S. [1985]: Lekkoatletyka. Zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych. SiT. AWF Warszawa
Sozański H. (red.) Podstawy Treningu. Biblioteka Trenera.
Mleczko E, Trzmielewski R: Bieg na orientację. Metodyka, technika, trening. Seria: Podręczniki, AWF, Kraków 1999
Dorota Kamień: Problemy techniczne : marszu nordic walking Warszawa 2012
Natalia Morgulec-Adamowicz, Jolanta Marszałek, Piotr Jagustyn: Nordic walking - a new form of adapted physical activity (a literature review)
Barankiewicz Jerzy : Zabawy i gry z rowerem dla dzieci i młodzieży. Kalisz : CDN, 1990
Bielczyk Z., Zasady organizowania wycieczek i obozów. Warszawa 1970, AWF
Paterka S., Wieczorek A., Gołaszewski J. (2000): Organizacja wycieczek szkolnych, obozów stałych i wędrownych. AWF Poznań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: