Ratownictwo medyczne 11-RAT-11-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
•ma pogłębioną wiedzę nt. rozwoju człowieka i jego funkcjonowania w cyklu życia, w aspekcie biologicznym, psycholog społecznym
•ma wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji pomocowych, terapeutycznych( edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych), w szczególności w zakresie wybranego modułu specjalnościowego
•potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów szczeg. terapeutycznych i pomocowych( edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych( a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych
•potrafi pracować w zespole(wyznaczać i przyjmować wspólne cele działania oraz rolę lidera)
•ma pogłębione wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz udzielania pierwszej pomocy, (także norm prawnych)
•jest przekonany o konieczności profesjonalnego zachowania i przestrzegania etyki zawodowej(dylematy i optymalne rozwiązania i korygowanie)
•oznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje, i prowadzone działania,, ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi dla których działa, taką postawę prezentuje i modeluje ją u innych
Kryteria oceniania
Ustne podsumowanie wiedzy ( pytania
uzupełniające i odpowiedzi)
obserwacja wybranych kompetencji w pracy z grupą, podsumowanie umiejętności.
Kryteria oceniania
5 - znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne
4.0 - dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne
3.0 - zadowalająca – jednak z licznymi błędami - wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne
Literatura
ABC Resuscytacji. Red. J.Jakubaszko W.Górnicki Wydawnictwo Medyczne, Wrocław 2012
Von Ribbeck J. Natychmiastowa pomoc w nagłych wypadkach dzieci. Wyd. Media Rodzina, Poznań, 2010
Informacja o przewidywanej możliwości wykorzystania b-learningu
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć, instrukcjami do laboratorium, itp.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: