Psychologia społeczna 11-PSYSP-11-n
Zaznajomienie studentów z podstawowymi pojęciami psychologii społecznej.
Uzmysłowienie studentom zjawiska posługiwania się stereotypami i uprzedzeniami w życiu.
Przedstawienie różnych postaw i trudności w ich zmianie.
Zaznajomienie z wpływem społecznym, zachowaniem prospołecznym i antyspołecznym.
Wskazanie możliwości wykorzystania psychologii społecznej w pracy zawodowej jak i funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
potrafi określić przedmiot oraz zadania psychologii społecznej
potrafi powiedzieć jakie są i na czym polegają metody badań stosowane w psychologii społecznej
potrafi wykazać się wiedzą na temat formułowania przez ludzi sądów o sobie i innych oraz tworzenia wyjaśnień
potrafi wytłumaczyć czym są konformizm, perswazja i interakcje grupowe oraz rozpoznać formy nacisku społecznego
potrafi skazać źródła zarówno pozytywnych jak i negatywnych stosunków społecznych
potrafi zaproponować praktyczne rozwiązania omawianych problemów społecznych
potrafi aktywnie współdziałać podczas pracy w grupie inspirując dyskusje nad zagadnieniami psychologii społecznej
Kryteria oceniania
Obserwacja sposobu wykonywania zadań grupowych
Ocena udziału w dyskusji na zajęciach
Kolokwium zaliczeniowe - pisemne
Egzamin ustny lub pisemny
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo
Aronson E., (2009). Człowiek istota społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Cialdini R., (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk:Gdańskie Wydawnictwo Naukowe
Crisp R. J., Turner R. N., (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Myers D.G., (2003). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo
Wojciszke B., (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”
Zimbardo P., Johnson R.L., McCann V., (2010). Psychologia: Kluczowe koncepcje. Tom V. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: