Przedmiot fakultatywny: Drama w szkole, szkoła dramy 11-PFDS-2L-s
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów, podczas których uczestnicy poznają metodę dramy doświadczając jej. Po ukończonym kursie uczestnicy samodzielnie projektują i prowadzą zajęcia z wykorzystaniem dramy.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Zna teoretyczne założenia stosowania metody dramy w praktyce edukacyjnej
Zna zasady stosowania metody dramy i przebieg spotkania dramowego
Potrafi zaprojektować zajęcia z wykorzystaniem metody dramy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Korzysta ze źródeł literaturowych
Jest wrażliwy na doświadczenia służące rozwojowi osobistemu związane z udziałem w warsztatach prowadzonych metodą dramy
Jest wrażliwy na doświadczenia służące rozwojowi grupy związane z udziałem w warsztatach prowadzonych metodą dramy
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Dyskusje podczas konwersatoriów
Sprawdzanie umiejętności projektowania zajęć dramowych podczas konwersatoriów; ocena scenariusza i przeprowadzonych zajęć dramowych
Kryteria oceny:
5- znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
2- niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Antczak M., Techniki dramy w teorii i praktyce. Warszawa 2004.
Clifford S., Herrmann A., Drama. Teatr przebudzenia. Warszawa 2003.
Dziedzic A., Drama a wychowanie. Warszawa 1999.
Dziedzic A., Drama na lekcjach języka polskiego. Warszawa 1995.
Dziedzic A., Drama w szkole podstawowej. Warszawa 1998.
Dziedzic A., Kozłowska W., Drama na lekcjach historii. Warszawa 1999.
Gudro M., Drama w gimnazjum. Poznań 2000.
Jóźwik D., Baw się i ucz z nami: scenariusze zajęć dramowych dla szkoły podstawowej. Kielce 2000.
Królica M., Drama i happening w edukacji przedszkolnej. Kraków 2006.
Lewandowska – Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym. Lublin 2000.
Pankowska K., Drama – zabawa i myślenie. Warszawa 1990.
Pankowska K., Edukacja przez dramę. Warszawa 1997.
Pankowska K., Pedagogika dramy. Warszawa 2000.
Pankowska K., Współczesny teatr poszukujący. Warszawa 1986.
Reichel G., Rabenstein R., Thanhoffer M., Grupa i ruch. Warszawa 1997.
Way B., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa 1990.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: