Europejskie strategie edukacyjne 11-O27-p
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu cyklu student/ka:
- Omówi kompetencje Unii Europejskiej w zakresie edukacji
- Scharakteryzuje cele i treści strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (Platforma ET2020)
- Na podstawie dokumentów platformy ET2020, przedstawi i uzasadni kluczowe wyzwania edukacyjne w UE
- Odczyta i zinterpretuje dane zawarte w Monitorze Edukacji oraz odpowiednich działach Eurostatu
- Zaprojektuje rozwiązania na poziomie polityki krajowej i lokalnej, w odniesieniu do wybranych problemów edukacyjnych identyfikowanych na platformie ET2020
- Przedstawi własną wizję rozwoju edukacji oraz wskaże potencjalne narzędzia jej realizacji na szczeblu krajowym i lokalnym
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia:
- obecność i aktywność na zajęciach zdalnych
- aktywność na platformie Moodle
- wpisy na Moodle lub referat
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
1. Strona Internetowa Komisji Europejskiej ”Kształcenie i szkolenie” (European policy cooperation / education) wraz z podstronami i załączonymi dokumentami:
https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_pl
2. Banach C. (2005) Polityka edukacyjna, w: Pilch T. (red), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 524-528
3. Górecka H. (2005), Polityka edukacyjna Unii Europejskiej, w: Pilch T. (red), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 528-539
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: